Onderzoek: Hoe ontdekken luisteraars nieuwe podcasts?

Nu er wereldwijd al meer dan 700.000 podcasts beschikbaar zijn, is het interessant om te weten hoe de meesten luisteraars nieuwe podcasts ontdekken.

Uit het onderzoek ‘The Canadian Podcast Listener 2018’ van Audience Insights Inc. en Ulster Media met ondersteuning van TPX, geven aan dat de luisteraars podcasts ontdekken via vrienden en familie.

Bijna tweederde (65%) van de maandelijkse podcast-luisteraars gaf in het onderzoek aan dat ze op een bepaald moment in de afgelopen zes maanden podcasts hebben gedeeld met anderen. Bijna de helft heeft een podcast gedeeld (46%) via mond-tot-mondreclame.

Bijna een kwart (23%) van de maandelijkse podcast-luisteraars zegt dat ze de afgelopen 6 maanden via sociale media een podcast hebben gedeeld, dit percentage loopt is bij 18- tot 34-jarigen zelfs 29%. Bijna een op de vijf (18%) podcast luisteraars hebben via e-mail of sms gedeeld, tot 29% onder “power listeners”.

Het podcast onderzoek is opgezet door een steekproef van 3.000+ Canadese volwassenen en meer dan 1.500 maandelijkse podcastluisteraars van Maru Voice Canada.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*