Onderzoek: Inkomsten podcastreclame in 2021 goed voor $ 1 miljard

Nieuwe Amerikaanse onderzoekscijfers van de IAB en PwC geven aan dat podcasting steeds interessanter voor adverteerders lijkt te worden.  In 2018 waren de totale advertentie-inkomsten van podcasts nog goed voor $ 479 miljoen.  Volgens cijfers van het Interactive Advertising Bureau (IAB ) en PwC zal de reclameomzet over drie jaar naar $ 1 miljard groeien.

In een analyse van de Amerikaanse podcastreclame-industrie berekenden IAB en PwC de zelfgerapporteerde advertentieopbrengsten van podcasts van 22 bedrijven en kwamen tot de conclusie dat de opbrengsten in 2018 met 34% zijn gestegen, vergeleken met de $ 257,4 miljoen in zelfgerapporteerde inkomsten in 2017. De IAB en PwC voorspellen dat de inkomsten dit jaar met 42% zullen groeien.

“Podcasts zijn een van de snelstgroeiende, zo niet de snelstgroeiende categorieën binnen digitale audio”, zegt Lauren Fisher, principal analyst bij eMarketer. Naar verwachting zullen 76,4 miljoen Amerikanen dit jaar naar podcasts luisteren. Dat is een kwart van de bevolking.

In een onderzoek van maart 2019 van Edison Research en digitale audiotechnologie en reclamebedrijf Triton Digital, zei een vijfde (21%) van de podcast-luisteraars dat ze vier tot vijf podcasts per week luisterden, en zelfs meer (31%) zei dat ze naar zes luisterden of meer podcasts per week.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*