Er zijn aanwijzingen dat Netflix ook in Europa haar abonnementsprijzen gaat verhogen Ook wordt er gesproken over het toevoegen van reclames. Welke invloed kan dit hebben op hun abonnees?
Netflix krijgt steeds meer concurrentie van andere contentreuzen, die hun eigen online videodienst opzetten. Films en tv-series worden daarom steeds vaker, door partijen als Disney en Warner, van Netflix afgehaald.
Netflix vergroot daarom haar investeringen in eigen content. Om dit mogelijk te maken heeft Netflix haar abonnementsprijzen in de Verenigde Staten al verhoogd. Tot op heden hadden prijsverhogingen nauwelijks invloed op de groei van Netflix-abonnees. Door het groeiende aantal Netflix-alternatieven kan dit in de toekomst echter wel van invloed zijn.
De website eMarketeer meldt dat Netflix bij een nieuwe prijsverhoging ruim een van haar Amerikaanse abonnees kan kwijtraken.
Een andere mogelijkheid voor Netflix is het toevoegen van een ‘ad funded’-model, waarbij de dienst, net als Youtube, inkomsten haalt uit video-advertenties. Uit onderzoek blijkt dat veel Amerikaanse consumenten daar voor open staan.
“Might cancel” is iets totaal anders dan “will cancel”.