De TV-reclamemarkt in Nederland daalde in de eerste helft van 2024 met 3,3% naar € 426 miljoen, volgens het TV Halfjaarrapport 2024 van Screenforce. Ondanks deze daling in advertentie-uitgaven, daalde de kijktijd van lineaire TV-zenders slechts met 1,5% naar 130 minuten per dag, wat een mogelijke stabilisatie van de kijktijd suggereert. TV-spotbestedingen daalden het meest met 4,1%, terwijl non-spotbestedingen juist met 2% stegen. Screenforce verwacht voor 2024 een krimp van de TV-reclamemarkt tussen de 1 en 2%.
TV Halfjaarrapport 2024
Het TV Halfjaarrapport 2024 is beschikbaar op de website van Screenforce. In het rapport is, naast de TV-halfjaarcijfers en updates over het NMO, een Mediabegrippenlijst opgenomen waarin de gebruikte begrippen zijn uitgelegd.
logisch. live sport en af en toe wat actualiteit. de rest kun je makkelijker via een streamingdienst doen.
Wij van Wc eend 😉