Onderzoek: Lineaire kijktijd daalt slechts 1,5% naar 130 minuten per dag

De TV-reclamemarkt in Nederland daalde in de eerste helft van 2024 met 3,3% naar € 426 miljoen, volgens het TV Halfjaarrapport 2024 van Screenforce. Ondanks deze daling in advertentie-uitgaven, daalde de kijktijd van lineaire TV-zenders slechts met 1,5% naar 130 minuten per dag, wat een mogelijke stabilisatie van de kijktijd suggereert. TV-spotbestedingen daalden het meest met 4,1%, terwijl non-spotbestedingen juist met 2% stegen. Screenforce verwacht voor 2024 een krimp van de TV-reclamemarkt tussen de 1 en 2%.

TV Halfjaarrapport 2024
Het TV Halfjaarrapport 2024 is beschikbaar op de website van Screenforce. In het rapport is, naast de TV-halfjaarcijfers en updates over het NMO,  een Mediabegrippenlijst opgenomen waarin de gebruikte begrippen zijn uitgelegd.

2 Comments

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*