De Nederlandse consument bezuinigt het snelst op het televisieabonnement. Dat blijkt uit een onderzoek van prijsvergelijken.nl.
Bijna een op de drie ondervraagden zegt hun traditionele televisie-abonnement te stoppen als er bezuinigd moet worden, blijkt uit het onderzoek. Ruim een kwart van de respondenten zegt de video streamingdiensten als eerst te stoppen, mocht dit nodig zijn. Muziekdiensten zoals Spotify volgen op de derde plek.
Bijna een kwart (24%) zou het het desbetreffende abonnement naar beneden bijstellen als dat mogelijk was. En maar liefst 89% zou overstappen naar een andere provider voor het internet als het goedkoper was. Uit het onderzoek blijkt ook dat die overstap dus kan. Suzanne van Steenbergen van Prijsvergelijken.nl ziet dat het ‘gevecht’ om de tv- en internetgebruikers gaande is. ‘Bij sommige providers krijg je nu zelfs flinke kortingen tijdens de eerste zes maanden van je abonnement. Dit ga je in positieve zin echt wel merken in de portemonnee als je overstapt.’
Als … Of zoals m’n oma op Scheveningen altijd zei, “As is verbrande turf.”