Onderzoek: Netflix groei stagneert in Nederland

Ondanks de ruim 200.000 nieuwe klanten begin 2017 lijkt de groei lijkt er uit voor Netflix in Nederland. Zo zeggen de cijfers van telecompaper, op basis van hun Consumer Insights panel. De groei bedroeg slechts 2% tussen het tweede en derde kwartaal van dit jaar. 32% van de Nederlandse huishoudens (2,4 miljoen huishoudens) heeft nu Netfix.

Drie op de tien Nederlandse huishoudens had in het voorgaande tweede kwartaal van 2017 een abonnement op Netflix. Dat was toen 31 procent, ofwel 2,35 miljoen huishoudens. De stijging ten opzichte van het eerste kwartaal bedroeg 200.000 huishoudens, een plus van maar liefst 9 procent. Netflix blijft hiermee veruit marktleider in vergelijking met de nummers 2 en 3 op de Nederlandse markt. Videoland telt 390.000 abonnementen, NPO Start Plus heeft er 360.000. De groei ten opzichte van het tweede kwartaal is met 2 procent echter gering. In 2016 bedroeg de groei van het aantal Netflix-huishoudens tussen het tweede en derde kwartaal nog 6 procent.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*