Onderzoek: Nieuwspodcasts zijn het populairst

Vanaf vandaag is het NLO Podcast Standaard rapport over het eerste half jaar 2022 te downloaden
Audify heeft op een rij gezet welke cijfers we met Triton Digital in de NLO Podcast Standaard meten. In dit rapport staat hoeveel er is gedownload, welke categorieën, platforms, dagen en uren populair zijn. Alle feiten, cijfers en ontwikkelingen over het eerste half jaar van 2022 van de NLO Podcast Standaard kun je hier in terugvinden.

De podcastgebruiker downloadt gemiddeld bijna 3,5 podcasts per week. De gemiddelde afspeelduur van een podcast is een half uur. We downloaden in het begin van de week meer dan aan het einde van de week. De spitsuren zijn dan weer meer favoriet dan andere uren. De categorie ‘Nieuws’ is veruit de meest populaire met in het eerste kwartaal een downloadaandeel van 37% en in het tweede kwartaal zelfs 42%. De platformen Apple Podcast en Spotify worden het meest gebruikt om podcasts te downloaden. Meer dan 90% van de downloads vindt plaats op een mobiel apparaat (smartphone of tablet).


Download hier het rapport

1 Comment

  1. Deze conclusie, deze kop, strookt niet met de werkelijkheid: NLO meet maandelijkse plays per titel. Nieuwspodcasts zijn vaak dagelijkse titels of in ieder geval wekelijks. Daardoor hebben ze PER MAAND meer plays, maar het aantal ‘luisteraars’ (plays per aflevering) is daar niet aan af te lezen.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*