Onderzoek: ‘Steeds meer online tv-consumptie tijdens kerst’

Kerstmis is een tijd van tradities, maar tradities veranderen: Nederlanders tot 34 jaar zijn vaker van plan via streamingdiensten series of films te gaan kijken deze Kerst. Akamai vroeg in samenwerking met onderzoeksbureau Multiscope ruim duizend Nederlanders naar hun televisieplannen tijdens de kerstdagen.

Tijdens de kerstdagen zoekt 32% van de respondenten ontspanning via online tv-diensten, zoals Netflix, NLZIET, Youtube of Videoland. In de leeftijdscategorie 25-34 jaar ligt dit percentage met 64% beduidend hoger. In 11% van de Nederlandse huishoudens is televisiekijken tijdens de Kerst uit den boze. Ook kijken naar lineaire tv blijft populair. bijna driekwart van de respondenten geeft aan dit komende kerstperiode te gaan doen.

Nederlanders kijken tijdens de Kerst op diverse manieren online televisie: via smart tv (49%), pc of laptop (14%), tablet (10%) en smartphone (7%). Kerstspecials van televisieprogramma’s zoals All you need is love kunnen rekenen op de aandacht van bijna een derde van de respondenten. Ook de traditionele kersttoespraak van de koning gooit hoge ogen, vooral onder 55-plussers: een kwart van hen wil deze uitzending niet missen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*