De Global TV Group – bestaande uit broadcasters en brancheorganisaties – grijpt dit jaar World Television Day aan om voor het eerst gezamenlijk naar buiten te treden met nieuwe, wereldwijde cijfers over TV.
De cijfers zijn opgenomen in het zogenaamde Global TV Deck en biedt adverteerders transparante, betrouwbare data en nieuwe inzichten. De Global TV Deck gaat in op onderwerpen zoals bereik, vertrouwen, impact en effectiviteit. Het doel van World Television Dag is om bedrijven te herinneren dat televisie nog steeds een niet te onderschatten reclamemedium is.
In het persbericht geeft Screenforce aan dat je met televisie ongeveer 70% van de bevolking van een land binnen één dag bereikt, 90% binnen één week en bijna iedereen binnen één maand. TV vertegenwoordigt volgens de beschikbare data 90% van de kijktijd van de gemiddelde kijker. De millennials, die het meest experimenteren met verschillende vormen van video, besteden in totaal 73% van hun kijktijd aan TV. In Nederland vertegenwoordigt TV 94,4% van de kijktijd van de totale bevolking. 92% van TV wordt live gekeken (6+).
Geef als eerste een reactie