“Sinds de uitbreiding van het succesvolle online motorprogramma MotoMe via een grote landelijke commerciële zender begin 2016 zijn de kijkcijfers met 250% geëxplodeerd”, zegt Bart Verhoeven van Zooka TV, producent en mede-presentator van MotoMe. “Ook online zien we een sterke groei in het aantal kijkers, overall een gemiddelde van 120.000 kijkers per aflevering. De exposure die de landelijke zender ons geeft, is voor alle partijen een succes.”
Op zondagmiddagen werd MotoMe om 16 uur uitgezonden. “Zelfs op een zonovergoten zondagmiddag, gaan veel motorrijders voor de TV zitten om MotoMe te kijken” vervolgt Bart zijn verbazing over de sterke groei in kijkers van zijn programma. “We merken dat het uitzenden van online programma’s op de reguliere zenders nog steeds een prachtige springplank is naar een groter bereik voor onze online TV-formats”.
Commerciële zenders praten inmiddels verder met Zooka Broadcasting over een vervolg op de samenwerking aangaande haar online TV-formats. “De onafhankelijke redactie en authentieke programma-inhoud maken onze online programma’s prettig en inspirerend om naar te kijken”, zeggen onze kijkers. Dat zien we inmiddels ook terug op onze MotoMe website en Facebook community met inmiddels meer dan 12.000 likes en een gemiddeld berichtenbereik van 20.000.
In het najaar 2016 zal Zooka Broadcasting minimaal 2 nieuwe online TV-formats lanceren.
Geef als eerste een reactie