Steeds meer Nederlanders weten het Hilversumse omroep-event te vinden. Dit weekend bezochten bijna 30.000 bezoekers de Open Studio Dagen.
Het aantal bezoekers aan het Mediapark en andere omroepstudio’s overtrof de verwachting van de organisatie, die op zaterdag en zondag op ongeveer 25.000 belangstellenden had gerekend. In 2014 kwamen 12.000 mensen op de Open Studio Dagen af, vorig jaar waren dat er al 18.000.
Het was voor de negende keer dat de Hilversumse omroepen hun studiodeuren gratis openden voor het publiek. Bezoekers konden zien hoe live radio wordt gemaakt en mochten rondneuzen in de decors van programma’s als Zomergasten en Voetbal Inside. Alle publieke omroepen en RTL deden mee aan het evenement.
De stichting Open Studio Dagen wil Hilversum door middel van het evenement profileren als centrum van de media in Nederland. Om die reden werd dit jaar voor het eerst ook een Dutch Media Week gehouden, waarin onder meer werd gedebatteerd over nut en noodzaak van de lokale omroepen en het gebruik van drones voor het maken van reportages.
Geef als eerste een reactie