[ADVERTORIAL] Een (kranten)kop is in het oog springende titel van een krantenartikel. In het verleden vaak van belang voor de keuze van de consument in de kiosk, maar tegenwoordig vooral om de aandacht te trekken van de lezer in een wereld van ‘contentoverdaad’. Op ludieke wijze brengt het nieuwe boek ‘Pareltjes van (kranten)koppen’ het belang van goede koppen onder de aandacht.
Journalist Rutger de Quay bedacht het social mediafenomeen ‘Pareltjes van (kranten)koppen’, waarin de mooiste, opvallendste en merkwaardigste koppen van nieuwsartikelen uit dagbladen,en van nieuwssites worden verzameld. Samen met mediaondernemer Richard Otto bundelde hij de beste koppen in een boek onder de titel “Pareltjes van (kranten)koppen”.
“Worstcasescenario Hema”
“Slepende soap rond Unilever spannend tot het eind”
“Autorijders ergeren zich groen en geel aan rode stoplichten”
Rutger de Quay: ‘Het boek geeft niet alleen een inkijkje in de creatiefste taaluitingen van de koppenmakers van Nederlandse kranten en nieuwswebsites, maar leest ook als een weergave van het afgelopen anderhalf jaar dat achter ons ligt.’
Richard Otto: Een goede kop moet opvallen, prikkelen, raken, emotioneren, ontroeren een glimlach geven, maar vooral de stimuleren om het hele artikel te lezen. Alleen dit al geeft goed aan hoe belangrijk een (kranten)kop is.
Met bijdrages van Angela de Jong (AD), Iris Hermans (Metro Nieuws), Guido den Aantrekker (Story), Hans Nijenhuis en Peter Contant (MAX Magazine).
Freelance journalist Rutger de Quay (Nijmegen, 1995) werkte onder andere voor het Algemeen Dagblad, Noordhollands Dagblad, NRC Handelsblad, NPO Radio 1, LINDA., RTL Nieuws, De Telegraaf en velen anderen.
Richard Otto (Hilversum, 1975) is o.a. uitgever van Spreekbuis, co-auteur van de boeken Namespotting, Kutreclames en Verdwenen Merken en co-founder van text2speech-techstartup XS2RADIO.
Het boek ‘Pareltjes van (kranten)koppen’ is voor €15,95 te bestellen bij AKO, Bol.com, Bookspot, Managementboek.nl, Libris en de lokale boekhandel.
Geef als eerste een reactie