Paul Römer (Talpa): ‘De luisteraar merkt niets, de tv-kijker merkt het wel’

De Talpa-directeur heeft in het AD vandaag duidelijkheid gegeven welke impact de coronacrisis op het mediabedrijf heeft gehad. In totaal zijn er ruim 300 mensen bij de reorganisatie ontslagen. Ondanks deze maatregelen zullen de radioluisteraars volgens hem niets hiervan merken.

,De luisteraar merkt niets. Radio maken we zelf, we zijn daarbij niet afhankelijk van producenten. De tv-kijker merkt het wel. Zonder reclamegeld kun je niets uitgeven. Dus besloten we een aantal programma’s zoals Miljoenenjacht en de nieuwe quiz Split Screen (met Rolf Wouters, red.), te verplaatsen naar later dit jaar. En voor tv-producenten was het soms onmogelijk programma’s op te nemen. Je kon ook het land niet uit. Op de dag dat de grenzen sloten, konden we op de valreep nog een cameraploeg in Frankrijk krijgen, anders hadden we geen nieuw seizoen van Chateau Meiland gehad. Het voordeel is wel dat het najaar straks buitengewoon mooi wordt met veel nieuwe en grote titels.”

Lees het hele AD-interview op Blendle (€)

11 Comments

  1. Als de REM in 64 gezien mag worden als de pionier op het gebied van commerciele TV dan was het achteraf gezien beter geweest direct in 64 de poten onder dat platform weg te zagen. De geestelijke armoede bij commerciele TV anno nu is zo groot dat het een bedreiging voor de volksgezondheid is geworden.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*