Het versturen van persberichten, een traditioneel Pr-middel, blijkt nog altijd effectief. Het beste bewijs is natuurlijk het feit dat we bij deze aandacht schenken aan het bericht dat hierover bij de redactie van Spreekbuis.nl binnenkwam.
Mensen met een grote belangstelling voor nieuws waarderen deze vorm van berichtgeving namelijk meer dan berichten in de vorm van blogs, een modern Pr-middel, zo luidt het vervolg van dit persbericht van van Diemen Communicatiemakelaars.
Aan het onderzoek waarop dit persbericht is gebaseerd, deden 107 mensen mee, zowel mannen als vrouwen van verschillende leeftijden en opleidingsniveaus. Het werd verspreid via een online enquête, waarin als eerste de nieuwsinteresse gemeten is.
Willekeurig
Vervolgens zagen de deelnemers willekeurig óf het persbericht óf de blog. Na het lezen van het bericht konden zij via verschillende vragen aangeven in welke mate zij het bericht waardeerden. Tessa Puijk, communicatieadviseur bij Van Diemen, vindt de uitkomst van het onderzoek een boeiende ontwikkeling:
“Zelf zijn wij ook steeds vaker aan het bloggen voor onze klanten, omdat wij merken dat de consument hier behoefte aan heeft en het tegelijkertijd de online vindbaarheid van onze klanten verbetert. Maar hoewel het een het ander niet uitsluit, is het goed om te weten dat mensen informatie gepresenteerd in de vorm van een persbericht nog steeds waarderen en dat het derhalve nog steeds effectief is om persberichten te versturen”.
Geef als eerste een reactie