Podimo neemt Tonny Media over

Het Deense podcastplatform Podimo heeft Tonny Media volledig overgenomen.

Tonny Media, opgericht door Jaap Reesema, Sander Schimmelpenninck en Titus van Dijk, werkte al enkele jaren intensief samen met Podimo, maar behoort nu officieel tot het Deense bedrijf. Eerder nam Podimo al het Nederlandse podcastbedrijf Dag en Nacht Media over, waarmee het zijn positie in de Nederlandse podcastmarkt verder versterkt. Tonny Media produceert onder andere populaire podcasts zoals ‘Zelfspodcast’ en ‘Darmstad FM’. Met deze overname wil Podimo zijn aanbod verder uitbreiden en innovatieve content blijven creëren voor de Nederlandse markt.

Het trio meldt: ‘Vanaf dag één was het onze droom om een ideeënfabriek te bouwen, waar al onze creatieve ambities – en die van onze talenten – verwezenlijkt konden worden: de grootste podcasts, creatiefste videoformats en de meest spraakmakende advertentiecampagnes. In onze ogen, en in jullie oren, is dat heel aardig gelukt. Maar we zijn er nog niet. Onze dromen zijn groter dan ooit; we willen nog veel meer vernieuwende content maken. Daarom gaat Podimo ons helpen om nog sneller, beter en verder te groeien. ‘

Tonny Media blijft onder de vleugels van Podimo een autonoom merk, met de focus op het ontwikkelen en produceren van podcasts en videoproducties met de nieuwe talenten en voor alle denkbare platforms.

Diverse podcasts blijven gratis beschikbaar op voor Spotify, Apple en YouTube). 

10 Comments

    • Er zijn geen harde cijfers beschikbaar omdat er nogal verschillen zijn, in aantal luisteraars en in de verschillende verdienmodellen. Als jij een podcast begint is het een hobby die je geld kost, maar met 100.000 luisteraars kan je snel 5.000 euro per maand binnenharken. Man man man de podcast van onder andere Domien Verschuren tikt per maand een slordige 40.000 euro af. Op Podimo (poh-di-mow) zullen de inkomsten het hoogst zijn.

      En dan zijn er nog de vele populaire podcasts die alleen maar geld kosten, zoals van de NPO, kranten en andere bedrijven. Goed gemaakt, veel luisteraars en voorbij jouw denigrerende kwalificatie.

    • Ik ben daar ook benieuwd naar.

      Waarschijnlijk gaat dit volgens de regel dat een al succesvolle BN’er met sponsordeals per podcast diens bereik ten gelde maakt.

      Podcast bevatten best veel reclame: vooraf 2 tot 3 reclames (Spotify, Apple etc) en dan nog gesponsorde items en ook nog reclameblokken erin en achteraf. Gelukkig nog goed door te spoelen, maar soms ook potsierlijk.

      Juist bij diensten waar ik al voor betaal hoef ik die reclames en de gesponsorde items niet meer te horen. Maar ze zijn er wel.

          • Ja, dat wist ik maar je had ’t over meervoud en was nieuwsgierig. Niet exclusieve podcasts op podimo zijn ook niet reclamevrij, maar vormt een klein aandeel. Met Spotify kan je overigens geen geld verdienen met, ze keren per podcast-stream niets uit.

        • Op Podimo staan ook podcasts die niet exclusief zijn en die bevatten gewoon de reclames die de originele makers er in hebben gestopt natuurlijk.

  1. Wie niet, of minder bekend is met podcasts geef ik hier een actuele luistertip. De KNRM (Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij) heeft nu een podcastserie met spectaculaire reddingen. Onlangs kwam de tweeluik Vliegtuigcrash in de Noordzee online en is een huiveringwekkend goed verhaal dat goed verteld wordt. Het staat op Spotify, maar ook op gewone webadressen zoals onderstaande.

    https://podcastluisteren.nl/pod/Redders-op-Zee

    Aanrader, de afleveringen duren ieder een half uur.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*