Het legendarische programma ‘6Pack’ maakt vanaf 28 juni haar comeback op het YouTube-kanaal van NPO 3. Klaar om alle regels te breken en grenzen op te zoeken, komt ‘6Pack’ terug met een nieuwe generatie makers die bruisen van de creativiteit. Zes talenten razen dwars door Nederland, met ideeën die je aan het lachen maken, verbazen en uitdagen.
Brutaal, a-politiek, nieuwsgierig en altijd verrassend: dat is het DNA van ‘6Pack’. Deze jonge makers hebben carte blanche om hun eigen bizarre en hilarische projecten te realiseren. Zo proberen ze na sluitingstijd zo lang mogelijk in een pretpark te blijven, vragen ze zich af waar je allemaal kan airfryen en ze gaan op date zonder dat de ander het weet.Voor veel millennials was ‘6Pack’ de ultieme springplank naar succes. Bekende gezichten zoals Sophie Hilbrand, Nasrdin Char, Valerio Zeno, Nicolette Kluijver, Tim Haars, Lauren Verster en Maarten Remmers zaten bij dit rebelse platform. Ze gebruikten ‘6Pack’ als hun creatieve speeltuin en groeiden uit tot tv-talenten van formaat.
Wat een talenten. Wat een creative armoede om dit terug te brengen. En nog wel bij de publieke omroep. Er kunnen echt wat omroepen weg en een daarvan is PowNed.
Sixpack is per defenitie een door Heineken gesponsord programma en derhalve niet toegestaan op de publieke omroep.
Nou dit ziet er uit als een echte vriendengroep! De ene ziet er 30 uit en de andere 16.
Vroeger was dit bij de commerciëlen, omdat het “gebracht werd” door Heineken.
Ja, het was een waardeloos idee uit de kroeg wat bij Heineken werd ontvangen als een briljante propositie. Dat heeft bij de NPO niks te zoeken. Wat a shame!
Helemaal eens met Michel echter de hele NPO etc dragen een en hetzelfde linkse politiek gedachtegoed.
Legendarisch? Het zal wel. Ik heb er nooit van gehoord.
Het is verre weg van origineel concept. Het was toen spectaculair omdat het nog nooit gedaan was. Later hebben de jongens van StukTv dit nog eens dunnetjes over gedaan en dat sloeg destijds een nieuwe jongere doelgroep aan. NPO kan zich beter op andere dingen richten.
Als iets “nog nooit gedaan is” wil dat nog niet direct zeggen dat het daarom hip, trendy, gewenst of lollig is. Dit was echt een van de meest onsmakelijke commercieele pogingen om iets te doen om relevant te zijn. Als je geen talent kan vinden om iets goeds te doen (zoals waar John de Mol jr. voortdurend mee blijft kampen) dan ga je dat non-talent maar neetzetten als masters en meesters. Stelletje sukkels