Primeur! Sjors Fröhlich over nieuwe slogan ‘BNR: Zet je aan’

Sjors Fröhlich is sinds februari 2013 hoofdredacteur van BNR. Maandag 13 april lanceert de zender zijn nieuwe slogan: ‘BNR Nieuwsradio Zet je aan’. Spreekbuis.nl sprak als eerste met Fröhlich over de keuzes voor de nieuwe pay-off. Komende week is op Spreekbuis.nl een uitgebreider interview te lezen met Sjors Fröhlich.

Sjors Fröhlich: “Maandag 13 april beginnen we een grote campagne. De mensen die op dit moment naar BNR luisteren zijn heel blij met de zender en weten dat het geen beurskoersenzender is, maar een nieuwszender. Maar mensen die BNR niet kennen of van horen zeggen kennen, die denken bij het horen van Business Nieuws Radio: ‘Ik heb geen aandelen en wil er niet naar luisteren’. Dat beeld wil ik een beetje corrigeren.”
 
Toen je in januari 2013 aantrad was BNR een beurszender.
“Dat valt wel mee, maar we hebben van BNR de afgelopen 2 jaar wel meer een algemene nieuwszender gemaakt. Wel met de BNR-blik en dus veel aandacht voor economie en politiek.”
 
Is dat typisch jouw koers?
“Ja. Maar ik heb me altijd gerealiseerd waar we vandaan komen. Onze luisteraars zijn intelligente, goed opgeleide, ondernemende mensen. Die moet je niet van je vervreemden. BNR moet niet een té algemene platte zender worden. Helemaal niet! Ik wil het algemene nieuws –er goed- bij doen. Boven economisch nieuws is (zeker sinds de crisis) gewoon algemeen nieuws. Wat dat betreft past het ons prima.”
 
De huidige slogan van BNR is ‘Verstand van zaken’.
“Daar zit het ‘zaken’ in, iets dat de afgelopen twee jaar prima is geweest in de communicatie. Dat heeft de zender wat professioneler gemaakt.”
 
Wat wordt de nieuwe slogan?
“Omdat wij er graag luisteraars bij willen hebben, zouden we eigenlijk een actieverende slogan moeten hebben zoals ‘Kom naar BNR’ of ‘Luister nu naar 100.1’. Maar dat zijn geen slogans die jarenlang iets over de inhoud van het station zeggen. Vanaf maandag 13 april wordt onze nieuwe slogan: ‘BNR Nieuwsradio: zet je aan’. Deze is tweeledig te gebruiken.”
 
Zet de radio aan en zet je aan het denken? 
“Precies. Zet je aan tot nadenken en discussie. Zoals je ziet is het hele zaken idee uit onze slogan gehaald, hiermee wordt de slogan iets minder zakelijk. BNR heeft haar luisteraars groep lief, we willen voor de ondernemende mens dé zender blijven.”

Video: TV-Commercial BNR

 

1 Trackback / Pingback

  1. Sjors Fröhlich (BNR) wil met RTL samenwerken aan 24/7 nieuwszender

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*