Publieke Omroep lanceert gezamenlijke campagne: “De plek van ons allemaal”

De Nederlandse publieke omroep heeft vandaag haar eerste gezamenlijke campagne gelanceerd onder de titel “De plek van ons allemaal.” Al meer dan 100 jaar speelt de publieke omroep een cruciale rol in de Nederlandse samenleving. Wat ooit begon met radio-uitzendingen en later televisie, heeft zich inmiddels uitgebreid naar online en on-demand platforms. Dag in dag uit creëert de publieke omroep impact met relevante en betrouwbare programma’s die in het collectieve geheugen zijn gegrift. Deze nieuwe campagne, die ruim 100 iconische fragmenten omvat, onderstreept het erfgoed, de kwaliteit en de verbindende rol van de publieke omroep. Vanaf vandaag is de campagne volop te zien en te horen op alle publieke televisie- en radiozenders.

Taco Zimmerman, algemeen directeur van AVROTROS, namens alle dertien omroepen: “Deze campagne brengt een glimlach op het gezicht van iedere Nederlander, met nostalgische en gedenkwaardige momenten uit programma’s van toen en nu. De publieke omroep staat voor betekenisvolle impact en maatschappelijke relevantie. Het is de plek waar makers vrij kunnen creëren, waar ruimte is voor nieuwe ideeën, en waar talent de kans krijgt om zich te ontwikkelen. De publieke omroep is van en voor iedereen – en dat zie je terug in deze campagne.”

Charelle Akihary, directeur publiek & marketing NPO: “De publieke omroep blijft dagelijks doen wat het altijd heeft gedaan: relevantie en kwaliteit bieden, maar ook verbinden en het gesprek van en met Nederland voeren. Als baken van betrouwbaarheid en onafhankelijkheid weerspiegelt de publieke omroep wat er in het land speelt. Dit komt duidelijk naar voren in de campagne. Veel programma’s en momenten worden samen beleefd, en die verbinding staat centraal in ons werk. Ik ben er trots op dat alle dertien omroepen hebben meegewerkt aan deze campagne – een primeur in onze geschiedenis. De publieke omroep vertelt verhalen vanuit diverse perspectieven en speelt een onmisbare rol in onze democratie, iets dat we moeten koesteren. En dit is nog maar het begin; volgend jaar komt er een vervolg waarin we Nederland nog nauwer bij de publieke omroep willen betrekken.”

De campagne is ontwikkeld door NPO en alle publieke omroepen in samenwerking met creative studio D8.

12 Comments

  1. Ze hadden het geld van wat deze totaal overbodige campagne weer heeft gekost beter kunnen besteden aan iemand die kan programmeren. De programmering en de zenderindeling en ja eigenlijk ook wel de programma’s en de kwaliteit zijn al een hele tijd een grote puinhoop. Wanneer grijpt er eens iemand in. Het is de hoogste tijd dat de bezem door de NPO gaat.

  2. Hahaha… de vlek van ons allemaal.

    De bobo.s hadden een teamoverleg?

    Voor allemaal behalve Matthijs trekhemoverdetafel van Nieuwkerk.

    Het slaat doorrrrr!

  3. “Ik ben er trots op dat alle dertien omroepen hebben meegewerkt aan deze campagne – een primeur in onze geschiedenis”

    Voor het eerst is er samengewerkt…?

  4. Voor ons allemaal, nou voor mij niet!
    Ik mis duidelijke rechts conservatieve geluid op “onze” Npo.
    Daar mag wel flink wat verbetering in komen, op prime-time wel te ver staan!

    • Nou dan kijk je toch niet goed. De eo, Max, wnl PowNed en on zijn allemaal rechts

      Avrotros, kro ncrv zijn rechts midden.

      Rest is links

      NOS en ntr zijn taakgerichte omroepen dus niet links of rechts

      • Houd nou eens op met dat in links en rechts denken. Het bestaat helemaal niet. Het is verzonnen en om mensen uit elkaar te spelen en te houden. Op de achtergrond word overal een en de zelfde agenda uitgevoerd. Het maakt niet uit op wie of wat je stemt. Waar je naar zit te kijken in de politiek is een toneelstukje en afleiding. Het echte spel speelt zich daar er achter (en daar weer achter) af.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*