Qmusic is overgestapt naar het Triton-platform om adverteren op digitale kanalen breder in te zetten en samen op te trekken met moederbedrijf DPG Media.
Rob Beijersbergen (verkoopdirecteur van Qmusic): “De overstap naar Triton is de volgende stap in de ontwikkeling op digitale audio. Naast het digitale radio-aanbod gaan we in de loop van het tweede kwartaal ook podcastkanalen aan de markt aanbieden. Bovendien hebben we nu voor heel DPG Media hetzelfde systeem. Dit heeft veel voordelen voor onze adverteerders.”
Een belangrijk voordeel is dat Triton meer volgens de marktstandaard is dan voorganger Adswizz. Initieel start Qmusic met de digitale zenders waar men een zogenoemde preroll of midroll kan inkopen. Ook kan de adverteerder op korte termijn naast Qmusic en de diverse themakanalen dus ook inkopen op alle andere audiokanalen van DPG Media. De volgende stap is een koppeling te maken tussen het datamanagementplatform van Qmusic en dat van DPG Media.
Geef als eerste een reactie