Recordomzet voor RTL

Het internationale mediabedrijf RTL Group heeft weer een recordomzet behaald.

Vorig jaar kwam er iets meer dan €6,5 miljard binnen bij het moederbedrijf van RTL Nederland; een stijging van 2,1% ten opzichte van 2017.

Het is het vierde jaar op rij dat de omzet stijgt. De nettowinst kwam uit op €785 miljoen. Dat was in 2017 nog €837 miljoen.  Volgend jaar verwacht de onderneming een verdere stijging van de omzet.

RTL Nederland wist ook een betere omzet te behalen in vergelijking met 2017. Die ging van 502 miljoen naar 549 miljoen euro.

Sven Sauvé, CEO RTL Nederland over de jaarcijfers 2018: “Vorig jaar stond in het teken van onze nieuwe Fancentric strategie, investeringen in onze digitale activiteiten en de herstructurering van de organisatie. Onze koers is glashelder en onze organisatie is er ook op ingericht: we zetten onze fans bij alles wat we doen op nummer 1. Op tv én online. Dat kijkers minder tv kijken is een feit. Gelukkig hebben wij met Videoland in een vroeg stadium geïnvesteerd in video on demand, waardoor de Nederlandse kijker een uitstekend lokaal alternatief heeft voor de grote internationale VOD-partijen. De groei van het aantal abonnees met 135% bewijst dat. Om de kijkbeleving leuker en makkelijker te maken op elk platform gaan we ook nog eens tientallen miljoenen extra investeren in nieuwe lokale content en technische innovatie.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*