Red Bee Media heeft de aanbesteding verworven om de nieuwe generatie MediaHub, het contributie- en distributieplatform voor de Stichting Nederlandse Lokale Publieke Omroepen (NLPO). De NLPO MediaHub maakt het mogelijk om op een gestandaardiseerde manier de radio- en televisiezenders van de lokale omroepen aan te bieden aan de verschillende grote Nederlandse distributeurs en direct naar de consument middels de verschillende online portals. Red Bee levert de MediaHub dienst al sinds 2015 en zal deze nu verder voortzetten met haar Channel Store platform. Op dit moment maken er al meer dan 80 lokale omroepen gebruik van het platform. De verwachting is dat met de additionele mogelijkheden en het succes van de MediaHub propositie dit aantal in de toekomst alleen maar zal toenemen. “Voor de nieuwe generatie MediaHub hebben we een zorgvuldige en uitgebreide aanbestedingsprocedure doorlopen. Het uitgangspunt was om te komen tot een aanbod dat het beste aansloot bij de wensen van de sector, en inspeelt op de veranderende mediabehoefte. Na selectie op basis van het dienstenaanbod, prijs-kwaliteit en dienstverlening is de keus op Red Bee gevallen”, zegt Marc Visch directeur-bestuurder van de NLPO. “De Channel Store dienst van Red Bee biedt ons toegang tot een flexibel en modern technisch platform. Daarnaast kunnen we rekenen op een kwalitatief zeer hoogwaardige dienstverlening. Dit is een vervolgstap in de verdere professionalisering door toekomstgerichte distributie van het aanbod van lokale omroepen. “De nieuwe generatie NLPO MediaHub zal worden geleverd door de Red Bee Channel Store. Dit is het door Red Bee ontwikkelde centrale platform voor het distribueren van live content en het centraal innemen van (live) bronnen middels het wereldwijde eigen netwerk van Red Bee. De Channel Store distribueert op dit moment meer dan 1200 actieve radio- en televisiekanalen en bevat nog eens 10.000 zenders die in een handomdraai kunnen worden geleverd. Door verdere integratie van de Channel Store met het online video platform en andere diensten van Red Bee krijgen omroepen toegang de mogelijkheid om hogere kwaliteit content te distribueren en zijn ook aanvullende diensten zoals compliance recording, uitzending gemist diensten en het editen van content mogelijk. “We zijn er trots op dat onze dienstverlening door zoveel lokale omroepen goed gewaardeerd wordt en dat we het vertrouwen van de NLPO hebben gekregen om deze dienst nu weer voor lange tijd te mogen doorzetten. Door het gebruik van ons robuuste Channel Store contributie- en distributieplatform nemen wij een stuk technische complexiteit op ons zodat de omroepen zich nog meer kunnen focussen op de inhoud en het succes van de omroep” aldus Thijs Bakx,, de nieuwe directeur van Red Bee. |
Geef als eerste een reactie