Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) verwelkomt René Zeedijk (52) als nieuw lid van het bestuur, waarin hij namens de Verenigde Internetexploitanten (VINEX) vanaf 28 maart 2024 plaatsneemt. René Zeedijk is Adjunct Directeur Digital Sales & Head of SIM Advertising bij DPG Media sinds 2022.
René was in het verleden actief als commercieel directeur bij Radio 538 en Talpa Radio. Vanaf 2008 is hij overgestapt naar de digitale mediawereld als algemeen directeur bij o.a. Adlink Internet Media & Affilinet. In 2011 is hij zijn eigen datagedreven bureau begonnen onder de naam MediaScience. MediaScience is begin 2020 verkocht aan mediabureau ZIGT. René vervult momenteel ook nog een bestuursfunctie bij de Stichting Nederlandse Top 40.
René Zeedijk treedt met ingang van 28 maart 2024 toe tot het NMO-bestuur dat bestaat uit de volgende personen, naast de voorzitter Jacques Kuyf:
- Rien van Beemen – MMA en NDP Nieuwsmedia
- Charelle Akihary-Lammers – NPO
- René Zeedijk – Vinex
- Joris van der Pol – Audify
- Ton Rozestraten – Screenforce
- Maiko Valentijn – PMA
- Thijs Muller – PMA
- Harry Dekker – bvA
- Mariëlle Slenders – bvA
Geef als eerste een reactie