MISTER VERONICA is de fascinerende biografie over Rob Out, die van Veronica een imposant mediabedrijf wist te maken.
De fascinerende biografie over een populaire dj, die van Veronica een imposant mediabedrijf wist te maken. Rob Out was een populaire diskjockey met zakelijke ambities. Toen het voortbestaan van Radio Veronica werd bedreigd, probeerde hij het zinkende schip in de vaart te houden. Tevergeefs.
Daarna werd hij leidinggevend bij de pogingen Veronica aan land te krijgen, binnen het publieke bestel. Met slimme acties wist Rob Out op verbazingwekkende wijze in minder dan twee jaar genoeg leden binnen te halen voor een uitzendlicentie als aspirant-omroep. Vanaf dat moment was er geen houden meer aan.
De club groeide en groeide en werd de machtigste omroep van Nederland. En het sterkste merk in medialand. Met aan het roer de markante persoonlijkheid van Out: snel in beslissen, eigenzinnig in smaak, waarlijk Mister Veronica. De absolute leider gedurende 16 jaar, ondanks talrijke auto-ongelukken, excessief drankgebruik en vermeende affaires. In 1992 kwam er een eind aan wat wel een ‘schrikbewind’ werd genoemd. In de jaren die volgden, verpieterde Out in zijn riante Larense villa. De man die zei ‘Veronica, c’est moi’ zag zijn levenswerk langzaam verloren gaan.
Over auteur Bert van der Veer
Bert van der Veer schreef de biografie van Rob Out in een mengeling van verbijstering en bewondering. Hij werkte af en aan voor Veronica van 1976 tot 1988 en was tevens regisseur van Toppop en later van vooral talkshows: Barend en Van Dorp, Pauw en Witteman, Jinek. Ook was hij programmadirecteur van RTL 4 en is hij chroniqueur van de Nederlandse televisiegeschiedenis. De biografie schreef hij in een zapstijl, waarbij Rob Outs briljante èn schaduwkanten samenvielen.
Het boek MISTER VERONICA (344 pagina’s/ € 19,95) wordt uitgegeven door Tens Media, bekend van Spreekbuis.nl, Namespotting, Merkdisruptie en Verdwenen Merken, Vroom & Dreesmann uitbracht.
Zie: mijn reactie op “Rob Out maakte hit van zeezender”.