Opt Out Advertising, sinds vorig jaar actief met vernieuwende no-consent toepassingen voor de online
advertising branche, start een samenwerking met Rodi Media, een uitgever van lokale nieuwsplatformen.
Rodi Media heeft als missie om al het lokale nieuws toegankelijk te houden voor bezoekers van haar
websites. Met inmiddels 29 titels is Rodi Media één van de grootste lokale nieuwsuitgevers van
Nederland. De inkomsten uit online advertenties zijn een belangrijk middel om nieuws uit de regio, gratis,
te kunnen blijven aanbieden.vTer voorbereiding op een toekomst waarin online privacy strenger gereguleerd wordt, kiest Rodi er nu
alvast voor om hun strategie aan te passen. Door gebruik te maken van de adserving-toepassingen van
Opt Out Advertising kunnen zij de maximale inventory potentie blijven aanbieden aan adverteerders.
Ongeacht of mensen akkoord gaan met advertentiecookies, kan Rodi Media nu ten alle tijden een
relevante advertentie tonen.
Als bezoekers geen consent geven, wordt de relevantie gegarandeerd door specifiek naar de content en
domeinen te kijken. Het nieuws is toegespitst op specifieke locaties, waardoor met behulp van de tekst
uit het nieuwsbericht alsnog de best passende adverteerder uit die regio wordt geselecteerd. Op die
manier blijven de online advertentie toepassingen interessant voor adverteerders, relevant voor de lezers
en blijft (dankzij de advertentie-inkomsten) het nieuws bovenal toegankelijk voor iedereen.
“Door Opt Out Advertising kunnen wij een extra commerciële slag slaan door het benutten van de noconsent inventory en maken we stappen om beter voorbereid te zijn op de toekomst waar privacyregelgeving steeds belangrijker wordt. Daarnaast is het operationeel gebruiksvriendelijk en staat Opt Out
Advertising klaar met advies om de mogelijkheden zo goed mogelijk te benutten.” aldus Matthijs
Malipaard, Commercieel directeur van Rodi Media.
In de eerste periode van de samenwerking ziet Rodi Media al direct dat er een nieuwe markt bediend kan
worden met privacy-vriendelijke advertenties. Waar voorheen advertenties gericht werden op de
specifieke locatie van de bezoekers, draait het nu veel meer om de inhoud van het nieuws. Op die manier
krijgen nu ook de mensen die geen persoonsgegevens willen delen, alsnog een relevante advertentie te
zien die past bij de omgeving van het nieuwsbericht.
De samenwerking met Rodi Media laat zien dat de oplossing van Opt Out Advertising voor diverse
soorten uitgevers bruikbaar is. “Kijkende naar de eerste positieve resultaten van Rodi, hoop ik dat
meerdere uitgevers het vertrouwen krijgen dat de toekomst er rooskleurig uitziet, ook zonder
toepassingen van persoonsgegevens. Wij zijn ontzettend trots op deze mooie uitbreiding en vinden het
fantastisch dat steeds meer organisaties de voordelen van onze technische toepassingen gaan ervaren,”
aldus Tom van Bentheim, CEO van Opt Out Advertising.
Geachte medewerk(st)ers van spreekbuis.nl/ De tekst hierboven heeft veel wit! Is het misschien nu nog mogelijk om al dat overbodige wit te verwijderen voor een betere leesbaarheid van dit artikel? Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. 🙂