Vandaag is de eerste uitzending. Hans Ober (33), founder van TicketSwap, zit bij New Business Radio tegenover Roelof Hemmen. Voor Webhelden en De Ondernemer interviewt Roelof jonge ondernemers die het gemaakt hebben.
Met hun ‘new commerce’ onderneming vestigden zij een merk. Schreven ze Hollandse geschiedenis. Bouwden ze een vermogen op. Roelof haalt boven tafel: wat drijft deze pioniers vandaag? Als je pas dertig bent en al een miljoenenbedrijf hebt, hoe zie je je toekomst dan voor je?
Selfmade in Holland is een productie van De Ondernemer met ondernemersnetwerk Webhelden, in samenwerking met retailbank, shopping- en betaaldienst Klarna, en het financiële technologieplatform Adyen.
Vanaf 1 november tot eind december kun je elke dinsdag kijken en luisteren naar een jonge selfmade Nederlander die succesvol is geworden met ‘new commerce’, een innovatieve manier van handel drijven. Vinden deze ondernemers zelf dat ze het gemaakt hebben? Wat is hun persoonlijke definitie daarvan? Wat hebben ze opgegeven om tot hun succes te komen? Onder meer de oprichters van TicketSwap, My Jewellery en Fabienne Chapot delen hun visie op topondernemerschap in relatie tot hun privéleven en hun persoonlijke toekomst.
Robert van den Ham, director Content & Creatie van De Ondernemer: “We zijn blij met de samenwerking met Webhelden en met de partners Adyen en Klarna voor de totstandkoming van deze unieke podcast. Samen zijn we erin geslaagd om innovatieve content te maken om ondernemend Nederland verder te inspireren.”
Nieuwe generaties ondernemers inspireren
De serie Selfmade in Holland is een initiatief van Suzan Eikelenstam van Webhelden, een netwerk voor eigenaren van consumer brands, en journalist Roelof Hemmen. De ambitie is om Nederlandse topondernemers te belichten en nieuwe generaties te inspireren. Suzan Eikelenstam vertelt: “We startten in 2012 met een boek: groot worden met e-commerce. Tien jaar verder zijn de ondernemers uit het boek en die uit het netwerk gierend succesvol. Ik heb ze altijd opnieuw willen interviewen: en nu dan?” Roelof: “De succesverhalen kennen we al. We zoomen nu in op wat een ondernemer beweegt nadat de grootste droom is waargemaakt. Als dat miljoenenbedrijf er staat. Zijn ze op hun bestemming of blijft die opschuiven?”
Geef als eerste een reactie