Viaplay Group heeft Roger Lodewick per direct aangesteld als SVP en CEO Viaplay Nederland. Lodewick heeft 20 jaar management ervaring binnen de wereldwijde gaming-, entertainment-, media- en sportindustrie. Hij komt van ESL FACEIT Group, ’s werelds grootste esports- en gamingfestivalbedrijf, waar hij de functie van President Sports Games bekleedde.
Viaplay Nederland streeft naar een sterker lokaal karakter en eigen identiteit, aldus Viaplay NL-ceo Roger Lodewick, een voormalig Maastrichtenaar en nu werkzaam bij een e-sportsbedrijf in Zwitserland.
Hij benadrukt het belang van een herkenbaar gezicht voor Nederlandse abonnees. Viaplay boekte snel succes met de uitzendrechten van de Formule 1 in Nederland, maar miste een eigen identiteit. Nu is het tijd om dieper te verankeren in de Nederlandse cultuur en meer lichtvoetigheid toe te voegen aan de marketing. De toekomst hangt ook af van de onderhandelingen over de Formule 1-uitzendrechten vanaf 2025. Viaplay blijft echter optimistisch en biedt F1-fans extra voordelen, zoals gratis F1 TV Pro. Mocht het F1-avontuur eindigen, blijft Viaplay zich richten op Engels en Duits voetbal, darts en hockey als onderdeel van hun totaalaanbod.
Lodewick is een clown.
Wil men iets ‘Hollandser’ maken, moet men het goedkoper maken.
Dat is namelijk typisch Hollands.
Tot dat moment hou ik het bij 16 euro per jaar voor meer dan 20k tv-zenders wereldwijd, inclusief alle streamingdiensten.