Roos Simons (36) is per direct aangesteld als Director Customer Experience. Ze vervangt hiermee Dave Kroon (Director Brand Partnerships) in het Management Team. Dave Kroon heeft besloten dat het na 15 jaar tijd is voor een nieuwe uitdaging. Ron Berkhout (42) wordt Head of Brand Partnerships.
Simons maakte 1 juni 2020 na 9 jaar de overstap van BrandDeli (RTL) naar Talpa Media Solutions in de rol van Director Strategy & Concepts. Vanaf heden is ze verantwoordelijk voor de klantbeleving van de adverteerders en de empowerment van Sales en Project Management. Daaronder vallen onder andere B2B Marketing en de training van diverse teams. Ook is ze verantwoordelijk voor creativiteit binnen de partnerships in samenwerking met het Bureau. Door de doelstelling van de klant nog centraler te zetten ontstaat er een nog meer silo overschrijdende en minder productgedreven focus.Ron Berkhout wordt in de rol van Head of Brand Partnerships verantwoordelijk voor alle Brand Partnerships actviteiten. Allard
Ruyl: “Dave heeft de afgelopen 15 jaar veel betekend voor Talpa Network. Het is jammer om iemand die het bedrijf zo door en door kent te zien gaan. Tegelijkertijd biedt het ons de kans om optimalisatie in de structuur door te voeren die past bij onze strategie. Om de verschuiving van Media supplier naar Business partner te laten slagen, is de ontwikkeling van onze mensen essentieel. De rol van onze teams verandert doordat we adverteerders willen laten profiteren van het brede netwerkeffect waarbij synergie ontstaat bij inzet van zowel radio, tv als print. Ik ben heel blij dat Roos bij ons aan boord is om zich daarover te ontfermen en Ron zich tegelijkertijd op onze Brand Partnerships kan richten.”
Roos Simons: “Ik krijg energie van alles dat te maken heeft met ‘het verschil maken’ en ‘leren’. Dat geldt voor de beleving van bureaus en adverteerders, maar ook voor het eigen team. Ik krijg in deze rol de kans om dat te doen met een ervaren team voor een prachtig bedrijf. Samen met onder andere Ron Berkhout en Wouter van der Pauw (Het Bureau) gaan we daar ons best voor doen.”
Dave Kroon: “De ontwikkelingen binnen mijn commerciële speelveld van Radio, TV en Social media hebben de afgelopen 15 jaar nooit stil gestaan. Daarin heb ik vaak samen met deze fantastische club voor adverteerders het voortouw mogen nemen. Mijn besluit om Talpa te verlaten heeft dan ook niets te maken met deze geweldige tijd en dito collega’s, maar alles met mijn drive om opzoek te gaan naar nieuwe perspectieven die de (media)wereld biedt.“
klopt de kop wel? Volgens mij gaat Dave juist weg als ik het artikel lees.
Wederom een totaal overbodig baantje binnen Talpa. Roos en Dave hebben goed gewerkt aan een standaard praatje waarin ze eigenlijk niets zeggen.
Kan iemand mij dit uitleggen? “Door de doelstelling van de klant nog centraler te zetten ontstaat er een nog meer silo overschrijdende en minder productgedreven focus.”
Dat noemen ze vrouwenlogica ……
@Meno
“we worden oud Menno”, maar ik denk dat als ze het gewoon uitleggen er eigenlijk niks staat en het ook niks inhoudt.
En ook in de mode “iets aardigs zeggen over elkaar”……………………maar ondertussen.
Juul, oud of jong, het blijft onzin wat ze communiceren. Gebakken lucht komt denk ik het meest in de buurt. Toch wel knap als je zo’n zin kan bedenken, dat dan weer wel 🙂