Root Content kiest nu voor commercie in plaats van NPO

Root Content won twee jaar geleden The Challenge. Het idee achter deze journalistieke startup is dat je na het afspelen van een online video een scherm te zien krijgt met opties voor extra informatie over de video, vooral met materiaal dat het programma niet heeft gehaald, maar ook achtergrondinformatie of extra afleveringen van het programma. Het subsidie- en coachingstraject zit er op en Root Content moet nu op eigen benen staan.

Er was in eerste instantie interesse bij de NPO, wat uitmondde tot ruim ander halfjaar lang gesprekken tussen Root Content en de NPO. Enige tijd terug gaf teamlid Stefan Heijdra echter aan dat Root Content ‘fort Hilversum’ helaas nog niet heeft veroverd. NPO wilde eerst een ‘proof of concept’ voordat zij de videoplayer van deze startup wilde omarmen. Root Content heeft er daarom voor gekozen om nu met commerciële bedrijven in zee te gaan. De startup wil nu eerst met hun videoplayer geld verdienen en vervolgens weer haar pijlen richten op grote journalistieke organisaties.

Wellicht opnieuw aankloppen bij de NPO? “Voordat we dat doen, moet ik nog wel even achter m’n oren krabben,” zegt Stefan Heijdra in een artikel van het Stimuleringsfonds voor de journalistie.

Lees het hele artikel op SVDJ.nl

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*