RTL legt in 2019 meer focus op VOD

RTL Group gaat komend jaar video-on-demand-diensten uitbreiden door een gezamenlijk VOD-technologieplatform te ontwikkelen en door aanzienlijke investeringen te doen in meer lokale en exclusieve inhoud.

RTL Group-ceo Bert Habets gaf in een Management Summit van RTL Group aan dat VOD onder de strategische prioriteiten van 2019 gaat vallen. Voor alle zenders onder de RTL Group in Nederland, Duitsland en Frankrijk zal een technologieplatform ontwikkeld worden. RTL gaat ook de samenwerking met dochterbedrijf FremantleMedia uitbreiden. Het televisieproductiebedrijf zal meer exclusieve high-end dramaseries gaan produceren.

Bert Habets: “Met een snel veranderend consumentengedrag en de opkomst van wereldwijde technologische giganten is onze totale video-industrie overgestapt van een lokaal naar een wereldwijd competitief landschap. Meer dan ooit zullen we ons concentreren op het bevorderen van creativiteit op gebied van content die dicht bij ons publiek staat. We zullen meer risico’s nemen en meer samenwerkingen smeden binnen de RTL Group. We hebben bovenal het strategische doel om lokale ‘streaming champions’ te bouwen op de markten waar we een sterke positie hebben. Gezien de hoge groei van betaalde abonnees van onze Duitse en Nederlandse VOD-services, zoals TV Now Plus en Videoland, krijgen we elke dag meer vertrouwen dat we onze ambitieuze plannen zullen behalen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*