RTL heeft definitief het contract met Dutch Content Productions (DCP) beëindigd vanwege misleidende werkwijzen. In een kort geding is nu bepaald dat RTL de samenwerking met de producent mocht beindigen wegens hun misleidende werkwijze. Dat meldt Emerce.nl vandaag.
DCP (voorheen Z-Works) produceert gesponsorde programma’s, waaronder ‘De Barometer’ en ‘How It’s Done’, waarin ondernemers hun bedrijf promoten. De programma’s worden uitgezonden bij commerciële omroepen, maar RTL heeft de samenwerking stopgezet vanwege de werkwijze van DCP. Eerder had het programma Radar aandacht besteed aan de werkwijze van DCP, waarbij cold-calling werd gebruikt om potentiële klanten te benaderen. Na nieuwe klachten over misleiding en agressieve incasso heeft RTL de overeenkomst opgezegd, wat grote gevolgen heeft voor DCP.
Volgens DCP 3,6 miljoen schade. https://uitspraken.rechtspraak.nl/#!/details?id=ECLI:NL:RBAMS:2023:3668 Pijnlijk. Ze hadden blijkbaar nog honderden filmpjes op de plank liggen die nu niet uitgezonden worden. Die belofte is wel gedaan als ondernemers 3500-4000 euro betalen voor die promofilmpjes. Kortom: einde DCP.
Jammer dat dit alles nodig is om erachter te komen dat deze bedrijfsfilmpjes niet thuishoren op een respectabele televisiezender.