RTL start multi channel network

RTL Nederland heeft gisteren zijn multi channel network (MCN) gelanceerd. Het doel van een eigen MCN is het bouwen van duurzaam bereik en fanbases. RTL heeft, onder leiding van Erik Klepper, experts aangesteld met jarenlange ervaring bij YouTube en grote MCN’s, waaronder Spinninrec en zet ook zijn eigen expertise in op het gebied van online video technologie, marketing en sales.

RTL wil hiermee de groeiende groep mensen die niet alleen meer lineair tv kijkt voorzien van content, die aansluit bij hun mediaconsumptie behoeften. RTL MCN heeft een eigen kantoor in de Haarlemse Houtuinen te Amsterdam.

Arno Otto, MD Digital Media: “We hebben de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in nieuwe en bestaande digitale platforms. Een eigen MCN is een logische stap als je de belangstelling in non-lineair kijken ziet groeien. We nemen een voorsprong op de toekomst en dat onderstreept eens te meer dat RTL definitief is uitgegroeid tot een allround multimedia- en entertainmentbedrijf.”

Het eerste partnership is met het Nederlandse muziek interviewplatform Toazted:

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*