Vandaag lanceert Ster haar nieuwe campagne met hoofdrollen voor NPO-presentatoren Rutger Castricum en Gijs Staverman. Met deze campagne zet Ster de deuren open voor alle bedrijven – groot of klein – die willen groeien. De nieuwe commercials van Ster zijn hier te bekijken en te beluisteren en vanaf vandaag ook te zien en te horen op de televisie- en radiozenders van de NPO.Kennismaking met het grote publiekDe campagne is bedoeld om merken kennis te laten maken met het grote publiek dat via de kanalen van de NPO te bereiken is. De pay-off luidt net als in eerdere campagnes: ‘Is jouw bedrijf klaar voor het grote publiek?’ Hester van Rijn, teammanager marketing & communicatie bij Ster: ‘We richten ons met deze campagne op alle bedrijven, ook zij die nog geen reclame bij Ster inzetten. Bijvoorbeeld omdat ze denken dat hun bedrijf daar te klein voor is of dat dat buiten hun budget ligt. Met de nieuwe commercials willen we deze bedrijven en organisaties over die eventuele drempel heen helpen. Vanaf 10.000 euro zijn er mogelijkheden om een miljoenenpubliek te bereiken.’ Voor deze nieuwe campagne was Ster op zoek naar een luchtige insteek met een knipoog. Humor is immers een belangrijk middel om de aandacht te trekken en vast te houden. In de tv-commercial volgen we de eigenaar van het fictieve merk Alle-overhemden.nl, die bij een tankstation, al luisterend naar zijn eigen commercial op NPO Radio, Rutger Castricum tegenkomt. De presentator en verslaggever speelt zichzelf en is verrast als blijkt dat de andere mensen bij het tankstation niet met hém maar met de ondernemer op de foto willen. In de radiospot wil juist Gijs Staverman een selfie met de ondernemer als hij hem herkent van zijn radiocommercial in het Ster-blok. Beide commercials zijn een knipoog naar de bekendheid die je met een campagne bij Ster kan genereren. Hester van Rijn: ‘Hoewel de situatie in de commercial grappig is bedoeld en daarmee wellicht wat over the top, is het bereik dat je als merk bij Ster kunt genereren wel degelijk heel groot. Zo bereikt de publieke omroep per week op radio bijna 6 miljoen Nederlanders en op tv ruim 12 miljoen Nederlanders. Zo’n groot bereik is belangrijk voor merken om naamsbekendheid op te bouwen en te groeien.’ |
Geef als eerste een reactie