Chief Creative Officer Ruud de Langen heeft bekendgemaakt dat hij bij Talpa Network vertrekt. Als gevolg van de herstructurering binnen het mediabedrijf van John de Mol door de coronacrisis is er besloten om Talpa Social, het video platform KIJK en de creatieve afdelingen op een andere wijze aan te sturen.
De Langen was sinds 2018 werkzaam bij Talpa. Hiervoor was hij werkzaam bij Mindshare. Officieel blijft hij tot 1 oktober 2020. Zijn functie zal komen te vervallen.
Ruud de Langen: “De afgelopen twee jaar heb ik mooie dingen gedaan. Een creatieve organisatie neerzetten middels de acquisitie van Brandnewtelly. Dat resulteerde in een aantal opvallende effectieve campagnes. We hebben het vod-platform KIJK nieuw leven ingeblazen met meer dan een verdubbeling van bereik als resultaat. De samenwerking met jong talent in het social team maakte me duidelijk dat er nog veel goeds te verwachten is. Mede door de coronacrisis gaat Talpa Network nu een nieuwe fase in, die niet meer goed aansluit bij mijn ambities.”
Geef als eerste een reactie