Volgens de media-ondernemer is het zijn na tijdschriften en dagbladen nu radio en televisie de volgende slachtoffers van online disruptie.
In een Emerce-column geeft hij aan dat door VOD-partijen zoals Netflix er internationaal al meer dan 10% minder naar films, tv-shows en sport via de traditionele kanalen wordt gekeken. Volgens Hendriks laten adverteerders de gevestigde media ook steeds meer links liggen.
Hendriks: ‘Hoewel Nederlandse tv-zenders een tijdje terug nog stoer riepen dat het gebrek aan sportevenementen en een verkiezing loos jaar ze ook niet verder in het zadel helpt, blijft het feit dat deze sector wereldwijd aan de vooravond staat van een hele moeilijke periode.’
Ruud Hendriks is daarom voor meer vrijheid op gebied van radio- en tv-reclame. ‘Waarom mag een krant of website volledig met advertenties worden gevuld, maar is er bij radio en televisie nog altijd een limiet aan het aantal commerciële minuten per uur? Zouden kijkers en luisteraars zelf niet kunnen beslissen wanneer hun reclametaks is bereikt en ze iets anders opzetten?’, aldus Hendriks.
Lees het hele artikel in Emerce
Geef als eerste een reactie