De Franse streamingdienst Salto, een joint venture tussen TF1, M6 en France Télévisions, veroverde 20 procent van alle nieuwe SVoD-abonnementen tijdens het laatste kwartaal van 2020. Dat meldt managing director Thomas Follin aan het Franse persbureau AFP.
Follin meldt dat Salto het derde meest populaire platform in Frankrijk was, na Netflix en Amazon Prime Video. De gezamenlijke videodienst werd eind oktober 2020 gelanceerd. Het is vergelijkbaar met de Nederlandse dienst NLZIET met het verschil dat Salto ook productiebudget heeft voor het ontwikkelen van exclusieve content, zoals tv-series en films.
Eind december meldde de Franse media dat het totale aantal abonnees 200.000 bedroeg, inclusief 60.000 betalende abonnees, aangezien de eerste maand gratis is. Follin zou deze cijfers niet bevestigen, maar zegt dat hij nu meer aanmeldingen verwacht met de komst van de dienst op smart tv’s en DTT.
Eind februari 2021 zal Salto beschikbaar zijn op tv’s van Sony, TCL, Philips en Samsung, evenals op Android TV, Apple TV en Bouygues Telecom STB’s.
Geef als eerste een reactie