Vanaf vandaag brengen de sites van ADR Nieuwsmedia en Qmusic het online videoformat Studio Korea. In Studio Korea wordt dagelijks verslag gedaan van alles rondom de Olympische Spelen. Het is voor het eerst dat zoveel merken van De Persgroep op deze schaal in video samenwerken.
Het presentatieteam zal bestaan uit Hidde van Warmerdam, Mattie Valk, Gianni Romme, Thijs Zonneveld, Tessa Veldhuis en special reporter Akwasi Frimpomg. De hele dag door brengen de leden van het presentatieteam vanuit Korea in wisselende samenstelling na- en voorbeschouwingen, analyses, achtergronden, reportages en columns. Ook zendt Studio Korea in samenwerking met Eurosport de sporthoogtepunten via van die dag uit.
Alles is te volgen via ad.nl/StudioKorea. Voor de regiosites werkt het identiek: ed.nl/StudioKorea, tubantia.nl/StudioKorea etc.
Marko van Kampen, directeur MyChannels: “Door onze aanpak combineren wij voor het eerst al onze sterke merken om Nederland – zowel landelijk (AD en Qmusic) als regionaal – van al het relevante Olympisch nieuws uit Korea op de hoogte te houden. Wij hebben eerder rond wielrennen geproefd van deze aanpak en dat smaakte naar meer. Sport is bij uitstek een groot element van de online videobehoefte. Met Studio Korea geven wij verder vorm aan onze ambitie om marktleider in shortform-video te worden.”
Geef als eerste een reactie