Samsung wordt partner Beeld en Geluid

Samenwerking verbindt mediacultuur met technologie rondom tentoonstelling Let’s YouTube.

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en Samsung gaan samenwerken. De bezoekerservaring wordt verrijkt door de samenwerking omdat de laatste mediatrends nu op de meest innovatieve producten gepresenteerd kunnen worden. Zo maakt Samsung met zijn producten de interactieve tentoonstelling Let’s YouTube mede mogelijk. Deze tentoonstelling zal van 7 oktober aanstaande tot en met 9 juli 2017 in het museum van Beeld en Geluid te ervaren zijn. Met de samenwerking en de tentoonstelling versterkt Beeld en Geluid zijn positie als ontmoetingsplek en kenniscentrum van oude en nieuwe mediacultuur.

Samsung draagt met zijn laatste innovaties bij aan de realisatie en de programmering van Let’s YouTube. Het is ’s werelds eerste tentoonstelling over het grootste online videoplatform ter wereld. Tijdens de tentoonstelling worden Samsung-producten als de SUHD TV en Gear VR gebruikt. De tentoonstelling belicht de pas korte maar turbulente ontwikkeling van YouTube in het veranderende medialandschap en de opkomst van de Creator, de eigentijdse opvolger van de amateurfilmer.

Bezoekers kunnen zelf als Creator aan de slag gaan, door een video te maken die vervolgens vertoond wordt op een groot TV-scherm. Elke maand wisselt het thema in Let’s YouTube en is een andere bekende YouTuber gastcurator. Gio, La Melanie en De Latooys starten met het thema Your Life. Vervolgens komen thema’s als gaming, beauty, muziek en journalistiek aan bod. Rond ieder thema worden masterclasses, workshops en meet and greets met bekende YouTubers georganiseerd.

Jan Müller, algemeen directeur Beeld en Geluid: “Wij zijn verheugd om samen met een technologiepartner de tentoonstelling Let’s YouTube naar een hoger niveau te tillen. Door de tentoonstelling via de innovatieve producten van Samsung te presenteren, hopen wij onze bezoekers te inspireren en ze een extra dimensie aan hun bezoek mee te geven.”

“Technologie en het gebruik ervan verandert continue. We bekijken steeds meer verschillende soorten content op de televisie. Een goed voorbeeld hiervan is YouTube,” zegt Martijn Lutgerink, Country Director TV & AV Samsung Benelux. “Samen met Beeld en Geluid laat Samsung de oneindige mogelijkheden van de toekomst op het gebied van technologie zien.”

Let’s YouTube – vanaf 7 oktober bij Beeld en Geluid

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*