Sex industrie neemt voortrekkers rol in media-innovatie

Veel tv-makers willen graag meer beleving bij de kijker creëren; het is echter de erotische sector die momenteel echt stappen hierin nemen. 

Juist deze sector weet dat innovatie de belangrijkste remedie is om te overleven. Begin jaren ’80 bracht de opkomst van de videorecorder de sex-cinema’s in zwaar weer. De videobanden (en later DVD’s) legden het vervolgens af tegenover de online porno. Voor deze online content wordt echter steeds minder vaak betaald. Illegale download- en streamingsites drukken een zware stempel op deze industrie. ‘Virtual Reality’ lijkt het verlossende antwoord voor deze industrie om het verschil te maken tussen alle gratis- of illegale conten. Met deze media innovatie is het mogelijk om een sexuele ervaring als bijna echt te ervaren. Diverse attributen,die aan virtual reality brillen (waaronder de Oculus Rift) gekoppeld kunnen worden zijn zelfs al online te koop. Opmerkelijk is dat niet de oppermachtige film- of tv-industrie hierin voorloper in is, maar een sector waar nog steeds een taboe over hangt. 

Vice maakte enkele maanden geleden een documentaire over de ‘Digital Love Industry’ 

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*