Adverteerders krijgen direct toegang tot data zoals kijktijd, betrokkenheid, interactie en advertentiepositie
Na de lancering begin 2023 maakt de ShowHeroes Group vandaag bekend hun Attention Index Model uit te breiden naar Connected TV (CTV). Dankzij een samenwerking met het onafhankelijke onderzoeksbureau TVision krijgen de klanten van ShowHeroes direct toegang tot data zoals kijktijd, betrokkenheid, interactie, advertentiepositie en meer. Hiermee versterkt de marktleider op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen haar missie om meer transparantie te bieden en de kwaliteit van advertentiecampagnes verder te optimaliseren
Diepgaand inzicht in CTV-kijkgedrag
Met de uitbreiding van het Attention Index Model naar CTV biedt ShowHeroes adverteerders de mogelijkheid om niet alleen online, maar ook CTV-campagnes te analyseren en verbeteren. De samenwerking met TVision stelt ShowHeroes in staat maximale transparantie te bieden, afgestemd op specifieke technologie- en targetingbehoeften. In tegenstelling tot traditionele meetsystemen biedt TVision een diepgaand inzicht in kijkgedrag. Het systeem registreert nauwkeurig – automatisch en onopvallend – wie er in de kamer is, welke content wordt bekeken en – het belangrijkste – of de kijkers daadwerkelijk interesse tonen. Deze uitgebreide blik op kijkersgedrag geeft adverteerders de mogelijkheid om aandacht effectief te trekken én vast te houden binnen het CTV-landschap.
Kwaliteit van aandacht optimaliseren
Ilhan Zengin, CEO van de ShowHeroes Group: “Met ons Attention Index Model kunnen we adverteerders laten zien welke impressies echt impact maken. Door verder te kijken dan clicks en conversies, en ook user presence en ad interaction mee te nemen, helpen we merken om de kwaliteit van aandacht te verbeteren en onnodige impressies te vermijden.”
Nederland omarmt Connected TV
“En dat biedt enorme kansen voor Nederlandse adverteerders,” zegt Tim Samsom, Country Manager Nederland bij ShowHeroes. “Met 83% van de kijkers die Connected TV boven lineaire tv verkiest en een stijging van de kijktijd met 44% sinds 2022, is de smart-tv niet langer een trend maar een vast onderdeel van de Nederlandse huiskamer. Dankzij technologische innovaties zoals onze Attention Index bieden we adverteerders diepere inzichten, waarmee ze hun doelgroep op een betekenisvolle en impactvolle manier kunnen bereiken binnen het groeiende CTV-ecosysteem.”
Geef als eerste een reactie