Op zaterdag 30 september is het officieel 35 jaar geleden dat Nederlands eerste – en enige – non-stop feel good zender voor het eerst te horen was. De radiozender viert dit feestelijke moment natuurlijk samen met haar luisteraars: zij kunnen komende week genieten van een week lang Sky Top 1000 en maken kans op een overheerlijke verjaardagstaart. Ook is de nieuwe merkcampagne van het non-stop station sinds deze maand te zien. Een campagne waarmee Sky Radio menselijker wordt en waarin de luisteraar volledig centraal staat. Met al deze feestelijkheden maakt Sky Radio zich op voor nog eens (minstens) 35 jaar!
Nieuwe merkcampagne: geef je dag een feel-good boost
Natuurlijk staat Sky Radio na 35 jaar niet stil: Deze maand startte de nieuwe merkcampagne, waarbij de luisteraar volledig centraal staat. Dennis van den Berg (Marketing Director Talpa Network) vertelt: “Met de nieuwe marketingcampagne willen we het emotioneel voordeel van Sky Radio onderstrepen. Letterlijk laten zien wat Sky Radio voor de gemoedstoestand van de luisteraar doet. In de nieuwe merkfilm is te zien dat Sky Radio luisteraars voorziet in hun dagelijkse portie feel good en hen daarmee net dat extra zetje in de rug geeft. De non-stop cirkel, het brandelement van Sky Radio, komt voor het eerst ’tot leven’ in deze campagne en wordt gebruikt om de feel good boost te visualiseren die Sky Radio geeft aan jouw (werk)dag.”
De nieuwe merkcampagne is een samenwerking met Active Studios (creatie & concept) en is zichtbaar op tv, in online video, out-of-home, display, social kanalen en owned media.
Muziek en taart
En er is meer! Ter ere van het 35-jarig jubileum zendt Sky Radio vanaf zaterdag de Sky Top 1000 uit, gebaseerd op de favorieten van de Sky-luisteraar. Een week lang kunnen zij genieten van het allerbeste van 35 jaar Sky. En natuurlijk kan ook een goed stuk taart niet ontbreken: Luisteraars kunnen zichzelf deze hele week (25-29 september) samen met hun collega’s opgeven voor ‘A piece of Sky’ en maken zo kans op een feestelijke verjaardagstaart die op de werkvloer bezorgd wordt. Want, wie jarig is trakteert!
35 jaar non-stop feel good
Op 30 september 1988 werd Sky Radio op feestelijke wijze geopend met niemand minder dan Phil Collins. Sinds de oprichting onderscheidt Sky Radio zich door haar kenmerkende non-stop formule: tijdloze hits, zonder gepresenteerde programma’s.
Uunco Cerfontaine, Radio Director Sky Radio: “Onze non-stop feel good formule bewijst zich al 35 jaar succesvol, maar deze mijlpaal hadden we natuurlijk nooit gered zonder onze luisteraars. Onze boodschap naar hen blijft onveranderd: Sky is er voor jou wanneer jij dat wilt. Op je werk, onderweg, in het weekend met de kids in de auto, of gewoon lekker thuis. Als je Sky Radio aanzet, dan leveren we altijd wat je van ons verwacht, namelijk de beste mix van classics en hits. En dat wordt gewaardeerd, want over het eerste half jaar van 2023 waren we met Sky bereiksleider: het station met de meeste luisteraars. Dat is waar we het voor doen!”
Meer weten over de bestaansgeschiedenis van Sky Radio? Neem dan even een kijkje op de website.
Credits merkcampagne
Opdrachtgever: Talpa Network
Uunco Cerfontaine (Radio Director Sky Radio)
Dennis van den Berg (Marketing Director)
Yolande Veldt (Brand & Strategy Lead Sky Radio)
Julius Acda (Brand Manager Sky Radio)
Creatie & Concept: Active Studios
Ruben Bults (Managing Director)
Mark Wallaard (Creative Director)
– Einde bericht – |
Noot voor de redactie
Klik hier om hi-res afbeeldingen te downloaden.
TALPA NETWORK
Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Video (o.m. SBS6, Net5, Veronica, SBS9, KIJK, TV 538), Audio (o.m. 538, Sky Radio, Radio 10 en JUKE), Social (o.m. StukTV), LINDA. en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen en Actievandedag) en Events. Deze onderdelen worden ondersteund door Media Solutions & het Bureau. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.
John de Mol is de bedenker van een aantal wereldwijde blockbuster formats, zoals Big Brother, Deal or No Deal en The Voice. Voor laatstgenoemde show ontving hij vier Emmy Awards.
Geef als eerste een reactie