Prestigieuze Eurovisie-opdracht voor Hilversums bedrijf
Dat vertelt directeur Gaston van de Poel van het op het Mediapark gevestigde Unbranded. Hij zegt zich ’erg gevleid’ te voelen door de prestigieuze opdracht. Naar het Eurovisie Songfestival kijken zo’n 200 miljoen mensen. Behalve het hoofdpodium bouwt het Hilversumse bedrijf in het beurzencomplex in Kiev ook de backstage-faciliteiten. Daartoe behoort de zogenoemde Green Room, waar deelnemende artiesten aan het einde van de competitie de uitslag afwachten.
Unbranded stuurt 15 tot 20 mensen naar Oekraïne voor het opbouwwerk. ,,Dat gebeurt in twee ploegen, de eerste drie weken de ene ploeg, daarna drie weken de andere”, aldus Van de Poel. Omdat de organisatie in Oekraïne aan de late kant is, wordt het podium minder ingewikkeld dan vorig jaar in Wenen.
De eerste Unbranded-mensen reizen deze week naar Kiev, de laatsten komen, nadat alles weer is afgebroken en ingepakt, op 17 mei terug. De halve finales van het songfestival vinden plaats op 9 en 10 mei, de finale op zaterdag 13 mei.
Om al het materiaal te vervoeren stuurt Unbranded twintig trailerladingen naar Kiev. Dat gebeurt tien keer in koppels van twee vrachtwagens. Dat vervoer heeft aanzienlijk meer voeten in de aarde dan vorig jaar op weg naar Wenen. ,,Omdat we te maken hebben met douanezaken buiten de Europese Unie is het een enorm gedoe”, aldus Van de Poel.
Intussen is Unbranded ook in gesprek over de bouw van podium en decor voor de MTV Europe Music Awards, komend najaar in Londen.
Geef als eerste een reactie