Sony Corporation kondigdt de uitbreiding aan van de 360 Reality Audio-diensten en het productaanbod, inclusief het toevoegen van nieuwe mogelijkheden voor videostreaming en tools voor het creëren van content. Door deze inspanningen wil Sony het 360 Reality Audio-ecosysteem blijven uitbreiden.
Sony’s 360 Reality Audio, geïntroduceerd in 2019, maakt het voor artiesten en makers mogelijk om muziek te produceren door geluidsbronnen zoals zang, geluideffecten en instrumenten in kaart te brengen met positionele informatie en deze in een bolvormige ruimte te plaatsen. Deze revolutionaire muzikale ervaring, mogelijk gemaakt door de ruimtelijke geluidstechnologieën van Sony, roept het gevoel op in een muziekstudio of een live concertlocatie te zijn – en dat alles zonder het comfort van thuis te verlaten.
Luisteraars hebben momenteel toegang tot ongeveer 4.000 nummers in 360 Reality Audio van artiesten als Alicia Keys, Lil Nas X, Megan Thee Stallion, Noah Cyrus, Zara Larsson en meer. Vandaag voegt Sony nieuwe mogelijkheden toe aan dit innovatieve muziekformaat.
Videostreamingservice in 360 Reality Audio: eerste ooit
Vandaag introduceert Sony video content voor live optredens met meeslepend 360 Reality Audio-geluid. Om deze nieuwe videomogelijkheden te demonstreren, zal Sony Music Entertainment-artiest Zara Larsson op 11 januari om 23:00 CET een exclusief live optreden in 360 Reality Audio uitbrengen.
Kijkers kunnen dit optreden streamen met de Artist Connection-app1 op een smartphone. Met geselecteerde Sony-koptelefoons en de Sony | Headphones Connect-app2 kunnen gebruikers ook hun ervaring optimaliseren door hun individuele oor vorm te analyseren om te genieten van een aangepast meeslepend muzikaal veld dat perfect voor hen is geoptimaliseerd.
360 Reality Audio maakt het mogelijk om een nieuwe muziekervaring te creëren, waardoor luisteraars de indruk krijgen dat ze zich in een live concertomgeving bevinden. Sony hoopt deze ruimtelijke geluidstechnologie te gebruiken om een innovatieve oplossing te creëren voor muziekliefhebbers die vanwege COVID-19 niet kunnen genieten van liveconcerten.
Sony, grote muzieklabels en serviceproviders werken samen om deze nieuwe video content later dit jaar te streamen.
Nieuwe 360 Reality Audio Creative Suite geïntroduceerd
Sony en Virtual Sonics, Inc. hebben een nieuwe software voor het maken van content ontwikkeld, genaamd de 360 Reality Audio Creative Suite, waarmee muzikanten en makers gemakkelijker 360 Reality Audio-content kunnen maken. De plug-in software 360 Reality Audio Creative Suite is compatibel met populaire digitale audiowerkstations (DAW). Virtual Sonics, Inc., via haar dochteronderneming Audio Futures, Inc., zal de software eind deze maand uitbrengen.
Daarnaast lanceren Sony en Music.com, met distributie door The Orchard, een Creators programma, waarmee videomakers 360 Reality Audio-content kunnen produceren met behulp van de 360 Reality Audio Creative Suite en vervolgens hun content kunnen streamen.
Tijdens CES kunnen kijkers een video bekijken over hoe de met een GRAMMY bekroonde producer Keith Harris zijn muziek transformeert met behulp van de 360 Reality Audio Creative Suite.
Compatibele apparaten en licenties uitgebreid
Vanaf dit voorjaar zullen 360 Reality Audio-compatibele speakers SRS-RA5000 en SRS-RA3000 verkrijgbaar zijn. Deze voor wifi geschikte speakers creëren een sfeervol, ruimte-vullende 360 Reality Audio-geluidservaring door gebruik te maken van Sony’s unieke meeslepende audioverbetering algoritme.
De speakers kunnen worden bediend met Google Assistant3 of Amazon Alexa4-apparaten, zodat gebruikers hun muziek gemakkelijk kunnen beheren.
360 Reality Audio kan ook worden ervaren met koptelefoons van de meeste fabrikanten in combinatie met een Android / iOS-smartphone waarop een deelnemende streamingdienst-app is geïnstalleerd2. Bovendien werkt Sony samen met andere consumentenelektronicabedrijven om de 360 Reality Audio-ervaring te promoten.
Om de bibliotheek met compatibele audioapparaten verder uit te breiden, zal Sony de volgende technologieën in licentie geven:
Koptelefoonpersonalisatietechnologie die de gehoor-kenmerken van de luisteraar analyseert Technologieën waarmee smartphones en auto’s 360 Reality Audio kunnen afspelen
Geef als eerste een reactie