Mediabedrijf SPI International, dat onderdeel is van Canal+ Group, presenteert de lancering van haar eerste plek in de metaverse genaamd Casa FilmBox. De virtuele omgeving binnen Spatial’s metaverse beschikt over een auditorium, vergaderzalen, galerijen en voorstellingen om de content, producten en marketingcampagnes van SPI onder de aandacht te brengen. Casa FilmBox beschikt ook over een centrum dat het bedrijf wil gebruiken voor speciale evenementen zoals filmvertoningen, shows, bedrijfsfeesten en andere publieksactiviteiten. “Met de introductie van razendsnel mobiel 5G-internet wordt metaverse een essentieel onderdeel van ons dagelijks leven. We zien de metaverse als een omgeving waar fysiek en digitaal samenkomen om de “phygital” te creëren – een nieuwe meeslepende ervaring die een transformatie teweegbrengt in de manier waarop merken omgaan met hun communities en vice versa. Dit leidt tot een ongekend hoge betrokkenheid in de zakelijke wereld’, zegt Haymi Behar, CMO & CDO bij SPI International. Casa FilmBox is ontworpen om de metaverse-gebruikers vertrouwd te maken met het merk SPI/FilmBox en om SPI-teams, partners en publiek samen te brengen in een enerverende virtuele hub die creatieve en efficiënte samenwerking op een nieuw niveau mogelijk maakt. “Deze virtuele hubs stellen professionals in staat om hun ideeën visueel te manifesteren en in co-creatie samen te werken met hun teamleden van over de hele wereld binnen één gedeelde omgeving, alsof ze vlak bij elkaar zijn. Samenwerkend denken verhoogt de productiviteit enorm en de metaverse zal daaraan bijdragen”, voegt Behar toe.Als een van de toonaangevende wereldwijde contentdistributeurs heeft SPI ook een eenvoudig te bedienen content-omgeving gecreëerd voor klanten die door hun catalogus willen bladeren. Daarnaast is het bedrijf van plan om in de nabije toekomst via de metaverse haar eigen non-fungible tokens (NFT’s) te creëren en te delen met de community.“Door optimaal gebruik te maken van de snel evoluerende technologie streeft Casa FilmBox ernaar om doelgroepen te bereiken door unieke, gepersonaliseerde en enerverende ervaringen te creëren. Web3, NFT’s en blockchain-technologieën bieden talloze mogelijkheden voor interactie en contentbeleving. We zijn ook van mening dat de toevoeging van onze merken aan de metaverse eraan bijdraagt om onze relatie met een jong en geconnect publiek te versterken. Innovatie staat voorop bij SPI en we staan met genoegen in de voorhoede van deze transformatie die uiteindelijk een integraal onderdeel van ons leven zal worden,” zegt Behar. Metaverse is een inclusieve universele virtuele wereld die bestaat uit gesimuleerde digitale omgevingen. Door virtual reality (VR) en augmented reality (AR) technologieën, biedt de metaverse een nieuwe manier van interactie tussen gebruikers die verder gaat dan de grenzen van traditionele communicatie. De ruimtes binnen de metaverse zijn toegankelijk via pc’s, gameconsoles, mobiele telefoons en VR-headsets. |
Geef als eerste een reactie