Spike en LifeHunters creëren multiplatform gameshow “The Spike Room”

The Spike Room is de nieuwe grensverleggende gameshow van Viacom-zender Spike. Vanavond om 20:30 uur gaat de show in premiere op TV, maar fans hebben de afgelopen weken al een voorproefje kunnen krijgen van de show dankzij de digitale extensie van het format. In samenwerking met het digitale agency LifeHunters produceerde Spike een show die het merk ademt, van show, tot digitale uitrol en campagne: grensverleggende challenges, vriendschap, fun en once-in-a-lifetime-ervaringen.

Maurice Hols, Executive Vice President, General Manager Viacom Benelux: “Spike is entertainment op z’n scherpst. Een action driven guilty pleasure zender waarbij we iedere keer weer de grenzen op willen zoeken. The Spike Room sluit hier als format naadloos op aan.”

Met The Spike Room had het mediabedrijf als doel een format neer te zetten waarbij de fan continu engaged wordt. Hols: “Echt multiplatform produceren is nog steeds een uitdaging. Met Ex on the Beach Double Dutch hebben we laten zien dat het mogelijk is een format 7 dagen per week te laten leven en de fans mee te trekken in de serie. De positieve (l)earnings van deze MTV-show hebben we meegenomen en doorgetrokken in de productie van The Spike Room en de samenwerking met LifeHunters.”

Meer dan een TV-format
The Spike Room is hèt voorbeeld van efficiënt produceren, waarbij in de productie niet alleen rekening is gehouden met het neerzetten van een TV show, maar ook met het online gedrag van de doelgroep. LifeHunters bedacht het format en heeft deze in nauwe samenwerking met Spike verder ontwikkeld voor zowel TV als online. Gezamenlijk ontwikkelden ze een 13-weken lange aanpak waarin campagne, digitale content en tv format samenkomen. De show wordt gesupport met een grootschalige campagne onder andere bestaande uit: OOH, radio, TV, print en digital voor brede awareness.

Erik Hensel, CEO & founder LifeHunters: “The Spike Room is het eerste geproduceerde TV format vanuit LifeHunters. Briljante content maken zit in ons bloed. Of dit nou voor een adverteerder, publisher of tv-zender is: LifeHunters wordt benaderd om haar nieuwe manier van denken waarbij we inzichten en data combineren met creativiteit. The Spike Room is daarom niet alleen een tv-programma, maar een 360 graden content model geserveerd over alle platformen in exact de juiste doelgroep.”

Over The Spike Room
Vier vrienden, vier opdrachten, één doel: tickets winnen voor een onvergetelijke once-in-a-lifetime ervaring. IJszwemmen in Rusland, party weekend op Ibiza, zandboarden in de Sahara: het kan allemaal. In ruil daarvoor moet de vriendengroep, onder leiding van presentator JayJay Boske, alleen even een paar opdrachten uitvoeren. Denk aan het likken van de oksels van een oude vrouw, een orgaan smoothie drinken, wasabi snuiven, hoofd kaal scheren met JayJay’s tondeuse of een fanfare over je heen te laten walsen. Angst, spanning, confrontatie, pijn, maar ook humor; dit is dé ultieme vriendschapstest. Wie de uitdaging niet aandurft, krijgt geen ticket en gaat dus niet mee. Hoe ver gaan de vrienden voor elkaar?

The Spike Room is vanaf 16 juli iedere maandag om 20.30 uur te zien op Viacom-zender Spike.

Online only 0-aflevering
Om het programma van te voren aan te jagen heeft presentator JayJay Boske samen met drie vrienden een online only-aflevering gemaakt waar hij zelft The Spike Room uittest. Samen met Tess Milne, Thomas van der Vlugt (StukTV) en Rijk Hofman probeerde hij zelf een aantal opdrachten uit zoals het tongen met een vis via een Gloryhole, kaas pakken uit muizenvallen, tijgeren door koeienmest en jezelf laten beschieten met paintballgeweer terwijl je op een loopband staat. Benieuwd? Kijk op het YouTube-kanaal van Spike.

Over Spike
Spike is onderdeel van Viacom Benelux en biedt toonaangevend entertainment met een scherp randje, zoals Team Kops, Lip Sync Battle, Ink Master, Cutthroat Kitchen, Face Off en Ghost Adventures. Maar Spike is ook de bestemming voor het toonaangevende Bellator MMA, waarin ’s werelds beste vechters het tegen elkaar opnemen in de ring, World Fighting League waar Nederlands vechtsporttalent een podium krijgt en documentaires over de beste Nederlandse vechters. Spike is in het grootste deel van Nederland 24/7 gratis te ontvangen. Kijk Spike 24 uur, 7 dagen per week bij KPN, Telfort, XS4ALL, KPN Play en Glashartmedia op kanaal 13, Ziggo kanaal 16, Caiway kanaal 18 en T-Mobile Thuis kanaal 19.

Over LifeHunters
LifeHunters, producent van The Spike Room, wil kijkers altijd verrassen met verbazingwekkende formats op alle kanalen: online, offline en via social. LifeHunters staat bekend om haar digital formats gebaseerd op sociale experimenten. Authentieke content met impact, zoals de video waarin kipnuggets van McDonald’s worden geserveerd aan culinair recensenten, of de video waarin ze goedkope IKEA-schilderijen laten beoordelen door kunstenaars. LifeHunters maakt branded content voor o.a. IKEA, NS, de Hartstichting en Shell. Daarnaast ontwikkelt het mediabedrijf diverse LifeHunters Originals, zoals Let’s Be Honest.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*