SPOT brengt jaarcijfers in beeld

2014 was volgens SPOT een historisch jaar. Nog nooit keken mensen zoveel naar televisie. Gemiddeld keken Nederlanders (6 jaar en ouder) 200 minuten per dag. Televisie kijken via online devices zoals tablet, pc of smartphone zijn hier niet in meegenomen. 

Opvallend is dat de groei van tv-kijken vooral komt door live kijken.  Vooral sportevenementen zoals het WK en de Olympische Spelen hielpen hier aan mee. Uitgesteld tv kijken was slechts goed voor 10 minuten per dag. Groei in tv kijken komt vooral door kijkers ouder de 35 jaar. 
Tv reclame deed het ook goed door het herstel van de economie, maar uiteraard ook door de diverse grote sportevenement. De TV reclamebestedingen groeide met 3,3%. Goed voor €964 miljoen. 

Kijk voor meer cijfers naar de SPOT video: 

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*