Spotify Podcast Ads, dat afgelopen januari op de CES 2020 werd gelanceerd voor de originele en exclusieve podcasts van het streamingplatform, wordt deze week ook in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk uitgerold.
De advertising-inventory wordt mogelijk gemaakt door Spotify’s eigen Streaming Ad Insertion-technologie, dat advertentievertoningen weergeeft en rapporteert. Het geeft adverteerders inzicht in bereik en frequentie, waardoor ze meer datagestuurde beslissingen kunnen nemen over hun campagnes.
Spotify heeft op dit moment meer dan 70 miljoen podcast-luisteraars op zijn platform. Het bedrijf zei dat het totale aantal podcast-luisteraars (niet alleen op hun eigen platform) in 2020 wereldwijd is verdubbeld. Bijna de helft van de jongere Duitsers luisterde vorig jaar naar podcasts
Het Verenigd Koninkrijk zag in 2020 een toename van 11,4% in podcast-luisteraars op alle platforms in vergelijking met 2019, en dat aantal zal naar verwachting dit jaar nog eens 10% stijgen.
Spotify Podcast-advertenties per titel worden ingekocht en advertenties kunnen worden weergegeven als preroll-, midroll- en postroll in podcastafleveringen.
Geselecteerde podcast-hosts en professioneel stemtalent zijn ook beschikbaar om samen te werken met adverteerders en hun creativiteit te verbeteren.
Geef als eerste een reactie