Steeds groter marktaandeel voor NPO

NPO zag het marktaandeel met 2,1 procentpunt groeien tot 36,8% (een groei van 6,1%), terwijl het marktaandeel van RTL met 0,2% daalde tot 29,4% (een daling van 0,7%). Het marktaandeel van SBS daalde zelfs met 1,3% (een daling van 7%).

De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 208 minuten over de gehele dag in februari 2017. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In februari 2017 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 196 minuten. In februari 2016 was dit 204 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 8,5% van de totale kijkdichtheid in de maand februari. De publieke omroepen behaalden in februari 2017 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 33,3%.

De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 24,9% en de SBS zenders 13,9%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 36,8%, de zenders van RTL Nederland 29,4% en de SBS zenders 17,3%. In februari keken we dagelijks 14 minuten minder lang televisie dan in februari 2016, een daling van 3,9%.​

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*