Steeds meer casino reclames tijdens corona


We zijn in een geheel nieuwe fase terecht gekomen in de coronapandemie. De afgelopen twee jaar werden gedomineerd door verschillende lockdowns. Inmiddels probeert het kabinet het ‘gewone’ leven zo goed mogelijk door te laten gaan. Ondanks de hoge vaccinatiegraad is dat nog niet geheel mogelijk. Gelukkig lijkt er wel licht aan het einde van deze tunnel te zijn. Dat de afgelopen periode een grote impact heeft gehad op ons werk, sociale leven en de plaatsen die we regelmatig bezochten is duidelijk. Op z’n beurt heeft dit dus ook effect gehad op de radio- en tv-commercials en de plekken waar we niet wekelijks kwamen, maar die wel een onderdeel speelden in ons leven. Het casino is een goed voorbeeld.

Opvallend genoeg heeft corona voor een flinke toename in het aantal spelers bij online casino’s gezorgd. Hoewel de fysieke casino’s lange tijd gesloten waren, waren de eigenaren heel inventief. Dat moesten ze ook wel om hun casino te waarborgen. Veel van de grote spelers in ons land begeven zich dan ook merendeels online. Dit heeft geleid tot een groot aantal nieuwe online casino’s. Dat blijkt een succesvolle zet te zijn geweest. Dit leidt niet alleen tot meer bezoekers, maar ook tot meer casino reclames. Maar welk effect hebben deze gehad?

Steeds meer online gokkers
De fysieke casino’s draaiden voor corona natuurlijk al heel goed. Een avondje casino was voor veel mensen een fijn uitje. Dit werd echter niet al te vaak gedaan. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Het is dan ook opvallend te noemen dat de online casino’s veel meer mensen trekken. Hogere bezoekersaantallen, maar ze besteden ook nog eens veel meer dan in een fysieke casino. Dit heeft verschillende redenen.

Ten eerste natuurlijk het gemak van online casino’s. Het is een veel minder grote stap om lekker vanuit je luie stoel je favoriete gokkasten te besturen. Bovendien is dit ook veel gemakkelijker om te doen. Je hoeft niet de deur uit en het is natuurlijk ook de ideale oplossing tegen verveling. En laten we wel wezen, verveling hebben we gedurende deze lockdowns zeker gekend. Bovendien is het ook nog eens geheel coronaproof. Je hoeft niet met allemaal mensen in dezelfde ruimte te staan, maar kunt gewoon blijven gokken vanuit de veiligheid van je eigen woning.

Dit alles maakt het bijna vanzelfsprekend dat we meer online zijn gaan gokken. De hogere bezoekersaantallen zijn ook nog eens duidelijk te zien. Zo zijn er ontzettend veel recensies te vinden. Dit maakt het ook gemakkelijker om de stap te wagen, omdat hiermee de betrouwbaarheid van de casino duidelijker wordt. Bekijk casinoreviews.nl en zie enkel al hoeveel reviews er in de afgelopen maanden zijn bijgekomen. Dan wordt het direct duidelijk hoe populair online casino’s nu zijn.

Meer tv- en radio reclames voor online casino’s
Zoals bij alles geldt: hoe meer vraag, hoe groter het aanbod wordt. Dit zie je ook terug bij online casino’s. Om de concurrentie te boven te blijven, is het ook belangrijk dat de consument je weet te vinden. Het is dan ook niet gek dat de reclamewereld zich hierop aanpast. Bovendien is de reclamewereld anders geworden sinds corona. Steeds vaker worden ‘coronaproof’ uitjes gepromoot. Helemaal in teken van de bizarre wereld waar we momenteel in leven. Experts geloven zelfs dat online casino’s uiteindelijk geheel de overhand zullen krijgen. Zelfs na corona. Dus dat we voorlopig nog wel vaker reclames voor online casino’s zullen zien, dat is wel duidelijk. We zijn heel benieuwd hoe zich dit de komende jaren verder gaat ontwikkelen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*