Ster blikt vooruit tijdens het Focus 2019-event

Wat zijn dé mediatrends voor 2019? Hoe speelt de publieke omroep daar op in en welke programma’s kunnen we in het nieuwe seizoen verwachten? Welke keuzes maakt Ster voor het nieuwe jaar? Op dinsdagochtend 18 september praat Ster adverteerders en mediabureaus bij over de belangrijkste ontwikkelingen in Studio 32 op het Hilversumse Mediapark. Dit alles onder de noemer Focus 2019 – weet wat er speelt.

Focus op toekomst en ontwikkelingen
Met vooraanstaande namen uit de mediabranche en de publieke omroep ligt de focus eerst op de toekomst en ontwikkelingen binnen de mediabranche en de NPO. Presentatrice Sofie van den Enk – onder meer bekend van Keuringsdienst van Waarde – is de host van de ochtend. Trendwatcher Thimon de Jong trapt Focus 2019 af met een vooruitblik naar de belangrijkste mediatrends voor 2019. En hoe kunnen bedrijven daarop kunnen inspringen. Daarna zoomen Frans Klein (directeur video NPO) en Jurre Bosman (directeur audio NPO) in op de belangrijkste ontwikkelingen bij de publieke omroep. Zowel op het gebied van video (nieuwe programmering, NPO Start) als audio (NPO 3FM en alle overige NPO-radiozenders).

Focus op beleid
Tot slot, sluit Ster-directeur Frank Volmer de ochtend af met wat er speelt bij Ster. Hoe speelt Ster in op alle bovenstaande ontwikkelingen, online in het bijzonder. Ook blikt Frank kort terug op de start van het nieuwe commerciële beleid in 2018 en geeft een tipje van de sluier van het beleid voor 2019.

Nieuwe koers Ster
In 2018 is Ster met haar commercieel beleid een nieuwe weg ingeslagen. Kortweg is Ster gaan werken met vaste, niet-onderhandelbare prijzen en is de bureaukorting en surcommission afgeschaft. Het resultaat is dat het grootste gedeelte van de klanten er qua prijs op vooruit is gegaan. Daarbij is Ster ook toegankelijker geworden voor nieuwe en kleinere klanten met lagere budgetten.

Ster-directeur Frank Volmer: “2019 wordt een prachtig jaar. Op tv doet de NPO het onverminderd goed en we mogen ons verheugen op maar liefst 100 programma’s in het nieuwe tv-seizoen. Een fantastisch aanbod dat gaat zorgen voor diversiteit, kwaliteit en hoog bereik, waar adverteerders en mediabureaus hun voordeel mee kunnen doen. Qua radio verwacht ik ook een sterke positie met onder meer radio 2 als marktleider en een sterke jongerenpropositie met FunX en 3FM. Daarnaast zijn er online en qua innovatie mooie ontwikkelingen. Zo wordt het vanaf eind dit jaar door onze vooruitgang op het gebied van machine learning nog makkelijker, sneller en toegankelijker om je commercial bij Ster te testen. Kortom: 2019 is een jaar om naar uit te kijken!”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*