Ster is genomineerd voor een AMMA Award 2021

Zojuist is bekend gemaakt dat Ster is genomineerd voor een AMMA Award 2021 in de categorie ‘beste media-innovatie’, met de inzending van de machine learning prognoses binnen de Ster Klantportal.

De Ster Klantportal is een gebruiksvriendelijke tool op de website van Ster. Van uitzendschema tot campagne-overzicht en facturen, van het plannen van campagnes tot het direct aanvragen van ervan.

Op 2 november 2020 is de vernieuwde Ster Klantportal gelanceerd. Deze is geoptimaliseerd in veel opzichten, maar met als grootste wijziging een nieuwe, unieke functionaliteit.

Gebruikers van de Klantportal kunnen nu een prognose voor hun campagne krijgen op basis van machine learning. Op deze manier hebben gebruikers direct inzichtelijk wat hun campagne op gaat leveren aan bereik en contactfrequentie. Tot dan toe waren adverteerders en mediabureaus voor hun prognoses altijd afhankelijk van een prijzig softwaresysteem of moesten campagneprognoses aangevraagd worden bij een accountmanager. Een tijdrovend en inefficiënt proces. Een kleine wijziging in een campagne betekende in sommige gevallen dat er dagen later pas een aangepast voorstel lag. De machine learning prognoses van de Ster maken die stap overbodig: niet alleen heb je direct inzicht, ook eventuele wijzigingen in budget of spotlengte kunnen onmiddellijk verwerkt worden met een aangepaste campagneprognose als snel resultaat. Dit is uniek: Ster is de eerste exploitant wereldwijd welke dit voor televisie- en radiocampagnes kan aanbieden.

Ster meldt: Wij vinden het belangrijk om onze mediatypen zo toegankelijk als mogelijk te maken voor een grote groep adverteerders. Enerzijds door ons transparante en eenduidige prijsbeleid, anderzijds door innovaties als deze. Nu zijn campagneprognoses direct inzichtelijk, waardoor het aanvraagproces sneller en efficiënter is gemaakt. Het systeem is gratis en intuïtief te gebruiken en adverteerders zijn niet meer afhankelijk van de eerder genoemde kostbare en/of tijdrovende factoren. De prognosetool gaat Ster en onze klanten in de toekomst veel extra mogelijkheden bieden!
Dat niet alleen wij en onze relaties, maar ook de AMMA jury overtuigd is van deze media-innovatie, maakt het extra bijzonder. Creativiteit, technologie en data staan in deze categorie centraal. De toegevoegde waarde van de innovatie voor de markt wordt met deze nominatie wederom bevestigd.’

Op 2 september worden de AMMA Awards uitgereikt. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*